Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Røde beundrer mine fliser

Den røde kat kom på besøg igen, og denne gang var den alene. Det lignede at den kiggede efter de andre to, den helt hvide og den sorte med hvide “sokker”.

Som min gamle ven Frank sagde når jeg undskyldte aalle de ting, der stod i stuen: Man kan se du laver noget ...

Som min gamle ven Frank sagde når jeg undskyldte aalle de ting, der stod i stuen: Man kan se du laver noget …

Røde – lad os kalde den Vivaldi – studerede køleskabet grundigt. Den siger ikke meget, men da den havde stået og kigget lidt undslap der den et miauuu. Den fik noget røget laks som var ved at være for gammelt, men det var den ikke særlig interesseret i det. Da jeg havde lavet mad, skulle den på mig og se hvad det var – men ikke for at spise.

Hvis det nu var en hare eller en gås, så havde jeg tænkt “dér går min middagsmad” men da det nu var Vivaldi og den udviser sådan en interesse og i en eller anden forstand føler sig som en del af klanen, så får man som menneske nemt den tanke, at den hører til.

Efter en timestid miauede den farvel og jeg lukkede døren efter den. Jeg håber den går hjem – somme tider har jeg set den overnatter på plæneklipperen eller et andet sted i skuret. Jeg har ikke lavet en katterede dér! Det troede naboen på et tidspunkt, det var lidt ubehageligt.

Skrivefelt …

Written by Donald

Saturday, March 28, 2015 at 18:50 UTC

Posted in Liv

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hvor er den sød – og køn – men trist hvis det er en kat, der ikke har et hjem. Det kunne det tyde på, siden den kan finde på at overnatte i skuret.

    Madame

    Saturday, March 28, 2015 at 20:07 UTC

    • @Madame: Den er øretatoveret og bor hos naboen, men af en eller anden grund kan den godt lide at komme på besøg her – måske er det ungdommens nysgerrighed og ønske om at lære verden bedre at kende😉 Jeg overvejede at tage den i armene (det kan den godt lide) og gå over med den, men så besluttede jeg at jeg hellere måtte lade være. Hvis den vil ind om natten kan den stadig stå udenfor og miaue lidt, så skal den nok komme ind🙂

      Dele af dens adfærd virker forbløffende menneskelige. Jeg ønsker ikke at disneyficerere, men det er slående som den kommunikerer ligesom mennesker med kropssprog. Jeg ved at kattens måde at gnide hovedet mod ben (og bordben) hænger sammen med ønsket om at efterlade et duftspor, men alligevel, den nyder jo også kærtegn.🙂

      Og da jeg sagde “nej ikke kradse i gulvtæppet” holdt den op. Derimod må den gerne bruge indgangs-kokosdørmåtten til kradsemåtte.

      Donald

      Saturday, March 28, 2015 at 21:29 UTC

  2. Besøkskatter er trivelige.
    Hyggelig at den liker seg hos deg .
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Sunday, March 29, 2015 at 5:10 UTC

  3. Der er da vist en kræsen kat, der ikke vil have laks. Den er vist i øvrigt sin egen, denne Vivaldi.

    Jørgen

    Sunday, March 29, 2015 at 19:47 UTC

    • De tre nabokatte er i den grad hver især deres egne, Jørgen🙂

      Donald

      Monday, March 30, 2015 at 13:15 UTC


Comments are closed.