Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Gæster i en Have i Marstal

På given foranledning har vi modtaget denne hilsen fra en have i Marstal:

Kære Donald!
Jeg sender et par fuglebilleder: gæster i haven. Der er en korttået træløber, en halemejse, sydlig race, og en grønirisk. De næste må komme i en anden mail, de fylder ret meget.

Nu håber jeg, jeg har fundet de rigtige. Jeg burde nok have noteret deres nr, men jeg tog dem på lurenkig via de små frimærker, der var til rådighed.

De bedste hilsner
Aage

Skrivefelt …

Written by Donald

Wednesday, March 18, 2015 at 1:01 UTC

Posted in Fugle

Tagged with , ,

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hm … ut for å finne oversettelser .)
    Klem på deg .)

    Mormor

    Tuesday, March 17, 2015 at 20:44 UTC

  2. Spændende fugle på Ærø, tror jeg. Har aldrig hørt om korttået træløber, men jeg forstår den breder sig i Danmark.

    Jørgen

    Tuesday, March 17, 2015 at 21:11 UTC

    • @Jørgen : – Jeg synes navnet “korttået træløber” lyder morsomt, måske fordi jeg kommer til at tænke på “mudderklire” og Dirch Passer, som havde evnen til at undre sig over almindelige ting.

      Donald

      Wednesday, March 18, 2015 at 11:12 UTC

  3. Det er da morsomt: jeg sad her i formiddags og så på nogle billeder fra vor tur til Kirkenæs; på vejen hjem besøgte vi Ammarnæs, som står højt på steder, vi gerne besøger igen og igen. Her sad en lille fugl, lærkestørrelse, men helt tydeligt en vadefugl. Og først i dag fik vi så bestemt den: DET ER EN MUDDERKLIRE!🙂
    Jeg må snarest sende billedet!

    AagePK

    Wednesday, March 18, 2015 at 13:36 UTC

    • @AagePK: Så billederne i næste indlæg er altså ikke fra en have i Marstal, men fra Ammarnæs?

      Donald

      Thursday, March 19, 2015 at 10:05 UTC

  4. Så fine billeder, Aage har taget! Træløber og halemejse sidder aldrig stille og er meget svære at fotografere🙂

    Madame

    Wednesday, March 18, 2015 at 17:57 UTC

    • @Madame: Ja, han har måttet arbejde for sagen, fotograf Aage!

      Donald

      Thursday, March 19, 2015 at 10:04 UTC


Comments are closed.