Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Græs eller mos klippet

Nattefrosten ses henad morgenen som hvid skygge

Nattefrosten ses henad morgenen som hvid skygge

Den lyse del af plænen var allerede groet og så pæn ud efter

Den lyse del af plænen var allerede groet og så pæn ud efter

Nogle har spurgt HVORFOR i al verden slår du græs nu - her er svaret i billedform

Nogle har spurgt HVORFOR i al verden slår du græs nu – her er svaret i billedform

Jeg er klar over at det er en slags helligbrøde at slå græs for tidligt, men det var oplagt i går, tørt, solskin, og græsset gror allerede. Desuden var der en rar fornemmelse af at være på forkant, for en gangs skyld!

Skrivefelt …

Written by Donald

Saturday, March 14, 2015 at 13:54 UTC

Posted in Skov og have

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeg har også set en eller anden slå græs her. Jeg har nu ikke slået min plæne endnu, men den kunne trænge til det, jvf. dine gode billeder. Den ser lidt tottet ud.

    Jørgen

    Saturday, March 14, 2015 at 15:38 UTC

    • @Jørgen, ja, det var tottet, græsset, og kunne hurtigt blive vanskeligt at slå. Når græsset får lov, vil det helst vokse i tuer. Med hensyn til græsslåning så jeg er åbenbart ikke den eneste, og det er da godt at vide! Men jeg må så tilføje, at jeg kunne se mange plæner og endda vintersædmarker, som ikke var kommet så godt igang som stedet her.

      Donald

      Sunday, March 15, 2015 at 11:35 UTC

  2. Min trænger absolut ikke – GØR DU VEL!!!

    Eric

    Saturday, March 14, 2015 at 17:00 UTC

    • @Eric Den tør ikke sige til!🙂

      Donald

      Sunday, March 15, 2015 at 11:36 UTC

  3. Skjønner at du ville slå denne plenen. Ganske utrolig at det er kommet så langt hos deg, vår plen er dekket av snø… ønsker deg en vakker søndag! -Margit-

    Malys Krok

    Saturday, March 14, 2015 at 21:15 UTC

    • Ja det var meget godt at jeg fik gjort, det, Margit – men jeg nøjedes med de steder, der er vokset hurtigt.
      Jeg ved godt at I har fået meget sne / snø, men det er jo også langt mod nord, Harstad. Om et par uger kommer foråret hurtigt til Troms – ønsker også dig en vakker søndag!

      Donald

      Sunday, March 15, 2015 at 11:37 UTC

  4. Om sommeren dufter nyslået græs så dejligt. Dufter det også på denne årstid?

    God søndag.

    Stegemüller

    Sunday, March 15, 2015 at 11:50 UTC

    • Ja, det dufter faktisk allerede nu ret godt – men det dufter meget mere om sommeren. Måske er grunden den at lige nu er der lige dele mos og græs, og jeg må både rive og vande med noget mod mos for at få græsset til at vinde. Også kalk vil være nødvendigt, – hvis jorden bliver mindre sur, vil græsset vinde over mos og mælkebøtter!🙂

      Donald

      Sunday, March 15, 2015 at 11:57 UTC

  5. Hm … håper det blir en deilig plen🙂 Etter hvert.
    Klem på deg .)

    Mormor

    Sunday, March 15, 2015 at 16:33 UTC


Comments are closed.