Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Micra til låns

Nu har jeg lånt min søns bil i et år – og den er synet så den kan køre i to år mere. Kattene er glade.

Nissan Micra fra 1999 med kattepoteudsmykning

Nissan Micra fra 1999 med kattepoteudsmykning

Brok!

Written by Donald

Tuesday, March 3, 2015 at 23:23 UTC

Posted in Brok

12 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. I love catkilling too…🙂

    AagePK

    Thursday, March 5, 2015 at 9:11 UTC

    • Håber ikke du har undervist i engelsk, AagePK?! Nå men hvis du har så har I jo nok fået jer et godt grin ind imellem🙂

      Donald

      Thursday, March 5, 2015 at 10:05 UTC

  2. Et kjent syn, ikke Micraen men kattespor på bilen🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Thursday, March 5, 2015 at 11:35 UTC

    • Nådada! Katte i verden! Forener eder! og gå på bilerne!🙂
      Klem på dig!🙂

      Donald

      Thursday, March 5, 2015 at 14:35 UTC

      • Tror nesten de ikke behøver oppfordringer🙂 .
        Nyvaskede bilder er en favoritt- Og varme pansere i en kjølig tid🙂

        Klem på deg🙂

        Mormor

        Thursday, March 5, 2015 at 15:01 UTC

        • Varme pansere? Undskyld mig, men på dansk er en panser en politibetjent, og på sønderjydsk-tysk er varm/warmer Bruder en homosexuel. Så panser-bøsser?🙂

          AagePK

          Thursday, March 5, 2015 at 19:23 UTC

          • @AagePK: Hvad er så et panser-køretøj?

            Donald

            Thursday, March 5, 2015 at 21:43 UTC

            • Der findes forskellige, på nogen står der POLITI på siden.🙂

              AagePK

              Friday, March 6, 2015 at 9:10 UTC

            • Måske kan kattene godt lide varme ting🙂 (også betegnelse for hælervarer, denne bil er ikke stjålet må jeg hellere understrege!) men jeg har somme tider parkeret den udenfor carporten så kattene ikke har hylderne at springe op fra. I går sad de og kiggede surt på mig da jeg sagde “IKKE SPRINGE OP!”

              Iøvrigt er jeg lidt forbavset over den selvfølgelighed hvormed en anden synskunde med eget værksted hævede at selvfølgelig var en japansk bil som Nissan mere langtidsholdbar end min gamle Fiat, (som jeg ærgrer mig over at jeg ikke prøvede at få synet – men lad det nu ligge). Det er vistnok en almindelig antagelse, at japanske biler i dag er bedre end så meget andet, underligt at tænke på at vi i vores barndom måtte høre på at japansk legetøj var noget skidt. De første Toyota, der kom til Danmark og som jeg som barn så på Forums(hallen på Frederiksberg) årlige bil-show, var så nydeligt lavet – alting i motorrummet var pænt ordnet i modsætning til de amerkanske bilers forvirrede føring af ledninger og rør. Men de første Toyota’er var jo “rustsamlere” (ligesom en masse andre 60’er biler).

              Donald

              Friday, March 6, 2015 at 13:24 UTC

            • Min erfaring er, at blå biler er mest udsatte for kælne katte; jeg ved bare ikke hvorfor, men her i huset var det kun den blå audi, der var så populær.
              Jeg har læst et sted, at mår og katte havde en forkærlighed for biler, hvor ledningerne var isolerede med en bestemt slags plast, hvis blødgøringsmiddel lugtede fiskeagtigt. Gad vide, om jeg kan finde noget om det på nettet.
              Vor Uno var ret rustangrebet efter 12 år: det skyldtes bl.a. designerfejl, hvor afløbshuller i dørene, bl.a., var for små og forkert placerede, så kondens og regnvand ikke kunne løbe ud. Helt galt blev det, da vort værksted kom rustbeskyttelse i dør og bagklap: det lukkede helt af, så det ligefrem skvulpede, når dørene blev bevæget.
              Derfor købte vi en Audi: de havde mere erfaring med galvanisering, og den holdt i 17 år, uden nævneværdig rust.
              Nu kører vi så Up, fra VW. Den har fået et par specialbehandlinger, og i en pakke med financiering, reparation og pleje koster den os 3000 om måneden de næste 4 år; så ser vi på sagen igen.

              AagePK

              Friday, March 6, 2015 at 15:08 UTC

            • @AagePK: Jeg har også regnet på hvad det ville koste at køre en nyere bil – og håber at denne Micra koster mindre. Jeg har brugt ca. 10kkr på bremser, udstødning og nye dæk i år, og den må gerne koste max 20kkr i rep. om året, som er lidt mindre end min ex betaler for en ny Skoda Citigo – en glimrende bil.

              Desuden er jeg rædselsslagen for at have en bil med en masse computergear, som kan koste betydelige summer at reparere eller erstatte, så jeg følger nøje med i hvad Skoda’en koster i reparationer og hvad der iøvrigt sker!🙂

              Jeg kan faktisk klare mig her med togkort og cykel. Det havde jeg slet ikke tænkt over, da jeg for år tilbage købte huset for at være nær ved strand og skov.

              kkr => kilo-kroner

              Donald

              Friday, March 6, 2015 at 19:32 UTC

  3. Herligt.

    Jørgen

    Monday, March 9, 2015 at 8:57 UTC


Comments are closed.