Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Svimlende Solnedgang

Jeg havde sovet godt og længe og så endda også 2 timer til middag, men var ikke rigtig frisk.

Ikke desto mindre beslutter jeg at vejret er godt og himlen er så smuk at jeg må drøne afsted ud til Heatherhill, så kan jeg lige nå solnedgangen, som takket være jordens flytten sig rundt om solen nu er henne ved kl. 17:05 her på egnen.

Skrivefelt …

Jeg undrede mig over at billedet med en stribe solskive er så tydeligt, at man kan bølgerne på vandet og solskivens distortion på grund af lysbrydning ved havoverfladen med og har lige checket tekniske detailler: Billedet er taget med fuld zoom 48x automatisk modus (kameraet er et halv-billigt Canon SX130IS) og 1/320 sek. f 5.6, ISO-160, +/- 0. Jeg vil sige at jeg har været heldig. For at få kameraet til ikke at overexponere måtte jeg først pege lidt opad så solstriben var i midten, derefter kan man “beskære” – men at jeg ikke rystede på hånden i den kulde forstår jeg ikke rigtigt🙂

Written by Donald

Wednesday, February 11, 2015 at 11:25 UTC

Posted in Skyer

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Stø på hånden, du verden så flott bilder. Man blir i riktig godt humør og tenker takk for skjønnheten i naturen.
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Wednesday, February 11, 2015 at 12:21 UTC

    • Ja det kan godt betale sig at gå en tur, man bliver i godt humør og får motion!
      Klem på dig🙂

      Donald

      Wednesday, February 11, 2015 at 12:42 UTC

  2. Pragtfulde billeder du har taget af solnedgangen. Du har vel ikke rystet på hånden fordi du har fået varmen ved at drøne afsted. Så har du vel holdt vejret medens du har skudt – som en anden skiskytte.

    Jørgen

    Wednesday, February 11, 2015 at 15:22 UTC

    • Det må være forklaringen, Jørgen!🙂 Jeg fik godt nok motioneret dér – selv om bakken ikke er så stejl, så går det op og ned på toppen af åsen (ca. 20 meter oppe) så det var ikke nok at gå op én gang.🙂

      Donald

      Wednesday, February 11, 2015 at 22:28 UTC

  3. Fantastiske billeder, hvor er du bare god!
    Jeg håber, det går lidt bedre med svimmelheden.

    Stegemüller

    Wednesday, February 11, 2015 at 16:57 UTC

    • Tusind tak! Jeg ved ikke rigtig om der er noget at gøre ved svimmelheden. Man siger det bliver værre med alderen, så jeg prøver at leve med det, men det er ikke så slemt når man får sovet rigeligt. Formentlig hjælper det også med B-vitaminer. Måske lægen kan ordinere binyrebark-hormon, det siges også at det kan hjælpe.

      Donald

      Wednesday, February 11, 2015 at 22:29 UTC

  4. Hvor er det smukke bileder du har taget – godt du kom af sted!

    Madame

    Wednesday, February 11, 2015 at 17:04 UTC

    • @Madame – Ja det var godt at jeg kom afsted – og godt at jeg får besøg i morgen. Det var nogle dejlige solskinsdage – måske kommer der flere solskinsdage i næste weekend.

      Donald

      Wednesday, February 11, 2015 at 22:31 UTC


Comments are closed.