Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Fuglefoder

Fuglene er normalt ikke meget for at posere foran kameraet! Så snart de ser mig, flyver de væk. Det er ikke noget særligt godt billede, blot en situation med stemning fra denne vinter, som allerede er grøn igen. – Hvis man vil se gode fuglebilleder, må man gå til Huskebloggen eller DOF, Dansk Ornitologisk Forenings website, eller til “FugleOgNatur” website.

Jeg listede kameraet ud under gardinet og tog et billede inden de fløj

Jeg listede kameraet ud under gardinet og tog et billede inden de fløj

Nærmere forklaring til billedet: Naboens indkørsel går langs med skellet og parallelt med stien (det er den mest besynderlige matrikelopdeling!) I skellet står dette Sargents Apple og jeg hænger en lille beholder, foderautomat, på en kvist og drysser lidt frø på jorden.

Jeg tror solsorten kender mit sted og ved at den ikke behøver at være bange, men for ikke at blive bange alligevel gemmer den ofte hovedet bag træet. Gråspurven er hurtig og er ikke bange, og duen fløj så snart den så kameraet.

Skrivefelt …

Written by Donald

Monday, February 9, 2015 at 12:50 UTC

Posted in Skov og have

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeg husker engang at en solsort kom næsten ind ad døren for at spørge efter foder. De er vist lidet sky.

    Jørgen

    Monday, February 9, 2015 at 13:08 UTC

    • Solsortene skræpper normalt op (advarselsskrig) når jeg kommer udenfor døren, Jørgen, men denne solsort har fået mad før, og måske derfor ved den at jeg ikke er så farlig🙂 Det var en unge, tror jeg, dens forælder var meget glad for at jeg fodrede i de strenge vintre for nogle år siden🙂

      Donald

      Monday, February 9, 2015 at 14:25 UTC

  2. Det er så godt og hyggeligt at fodre fuglene; det ville jeg også gerne kunne.

    Stegemüller

    Monday, February 9, 2015 at 13:52 UTC

    • Ja, det er dejligt at man kan se at småfuglene overlever, de synger for os om sommeren. Håber du fodrer ænder med gammelt brød og den slags – måske opbløder man det først?

      Donald

      Monday, February 9, 2015 at 14:26 UTC

  3. Duen stakk jo ikke .9
    kanskje du skal skaffe deg en slik som jeg har skrevet om?
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Monday, February 9, 2015 at 16:22 UTC

    • JO jo duen stak lige efter at jeg havde trykket på udløser-knappen på foto-apparatet! Da jeg kiggede ud (stak hovedet frem) var de allesammen væk! Undtagen solsorten, som ved at jeg ikke gør noget🙂
      Klem på dig🙂

      Donald

      Monday, February 9, 2015 at 17:40 UTC


Comments are closed.