Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Jeg troede det var en regnfrakke

En hest pakkes ud af hestetrailer

Jeg ser mig tilbage: En hest pakkes ud af hestetrailer

Vel ankommet til Tisvildeleje Strand -

Vel ankommet til Tisvildeleje Strand –

Så kom jeg også afsted i går, og da det sneede iførte jeg mig en frakke, som jeg troede var regntæt. Men alt blev vådt, også kameraet, – som dog ikke strax tog skade. Jeg håber at de små fjedre og lameller, som beskytter optikken mod støv og regn når kameraet ikke bruges, er lavet af et metal som ikke ruster så hurtigt.

Ud til Stængehage Rev - der er landfast på grund af lavvande, så der er ingen fugle, der har søgt tilflugt dér - hvis man ser godt efter, opdager man at der er to turgængere (som jeg mødte lidt senere) men her er et eksempel på hvordan wide-angle photography får ting til næsten at forsvinde: I det virkelige liv kunne jeg tydeligt se de to personer

Ud til Stængehage Rev – der er landfast på grund af lavvande, så der er ingen fugle, der har søgt tilflugt dér – hvis man ser godt efter, opdager man at der er to turgængere (som jeg mødte lidt senere) men her er et eksempel på hvordan wide-angle photography får ting til næsten at forsvinde: I det virkelige liv kunne jeg tydeligt se de to personer

Man kan se at stormen har været hele vejen ind over sandstranden (højvande) og har skyllet mere af klitterne ned

Man kan se at stormen har været hele vejen ind over sandstranden (højvande) og har skyllet mere af klitterne ned

Bag klitterne vrider fyrrene sig

Bag klitterne vrider fyrrene sig

At finde Trolleskoven er jo ikke svært, når man ligefrem har sat et skilt op

At finde Trolleskoven er jo ikke svært, når man ligefrem har sat et skilt op

Hvad var det Karen Blixen sagde: Perler er en reaktion på en forstyrrelse

Hvad var det Karen Blixen sagde: Perler er en reaktion på en forstyrrelse

De eneste farver i det snedækkede landskab ses når man møder en dame i rød jakke eller en rødmosset herre. Men det er jo ikke så tosset endda at få lov at opleve sneen igen i år, selv om det så kun er én dag og regnfrakken ikke er vandtæt!

Man møder en turist

Man møder en turist

Hjemad

Hjemad

Dame i rød jakke.

Dame i rød jakke.

Written by Donald

Sunday, January 25, 2015 at 9:45 UTC

Posted in Skov og have

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tak for turen. Regnfrakker bør kunne holde vand ude – og inde (man kan komme til at svede). Håber kameraet klarer den tur.

    Jørgen

    Sunday, January 25, 2015 at 11:05 UTC

    • Jørgen, ja, jeg har også en nylon-agtig regnfrakke, som desværre også holder kropsfugten inde!🙂

      Donald

      Sunday, January 25, 2015 at 12:06 UTC

  2. Måske kan du tørre kameraet med en føntørrer?

    Stegemüller

    Sunday, January 25, 2015 at 11:25 UTC

    • @Stegemüller: Det tror jeg er en meget god idé, hvis ikke kameraet straks bliver tørt ved varmen hjemme. Jeg tror det er tørt indeni nu. Jeg tror at kameraet bliver fugtigt i fugtigt vejr, hvis man bruger det, og det er nok til at få igangsat en korrosionsproces.

      Når man går tur i sne og slud eller regn vil det være bedst at have en kropsvarm, tør lomme til kameraet!🙂

      Donald

      Sunday, January 25, 2015 at 12:11 UTC

  3. Mener du, at skoven har navn efter slægten Trolle?🙂
    Mener du perler, eller perler? (Sidstnævnte i Politimester.jargon!)🙂
    Og hvorfor skulle vi snydes for damen i den røde jakke, der kunne have givet et perfekt Paul Fischer-billede?

    AagePK

    Sunday, January 25, 2015 at 17:16 UTC

    • Nej nej, da, AagePK, det er en norsk skov ™ eller engelsk troll-skov.
      Perler, ja den husker jeg, han sagde ikke en nedladende betegnelse for en udlænding af persisk afstamning (et folk, som iøvrigt var kultiveret og havde medicinsk viden længe før Danerne fik kolonialiseret Sjælland!🙂 )

      Åh er hun ikke med, damen i den røde jakke? I så fald må billedvalget da strax rettes!

      Donald

      Sunday, January 25, 2015 at 17:42 UTC

    • Hun er desværre meget lille, man skal have lup eller klikke på billedet for at kunne se at der er en rød jakke! Beklager, ingen Paul Fischer dennegang, han er ellers god.

      Donald

      Sunday, January 25, 2015 at 18:21 UTC

      • Hvis ikke Trollerne, må det være troldene, ikk’?
        Og godt vi fik damen med: i forstørrelsen er hun lige som jeg ville have fået Paul Fischer til at male hende, måske dog lidt større: det klæder nemlig et sådant vinterlandskab, næsten i griseille, at have en rød dame, garder eller skilderhus. Eller bare en rød postkasse.

        AagePK

        Sunday, January 25, 2015 at 21:39 UTC

        • OK AagePK – Trollerne!🙂
          Jeg overvejede at lave fusk med billedet for at få damen gjort større – d.v.s. klippe ud, forstørre, tegne kanterne lidt op osv. – men jeg ville hellere øve mig på klaver! Ja, det klæder et billede som er så gråt.
          Jeg har undret mig over at billederne fra skoven ser så grå ud – prøv at se billedet fra i dag i solskin, på dem kan man se at nålene er stedsegrønne! Utrolig stor forskel!

          Donald

          Sunday, January 25, 2015 at 22:02 UTC


Comments are closed.