Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Vinterskønhed

Det forrige indlæg var jo lidt mere landbrug end natur, men her er så en håndfuld af de mere poetiske billeder fra samme spadseretur🙂

Solsorten tager de sidste Sargents apple frugter - det er også mad

Solsorten tager de sidste Sargents apple frugter – det er også mad

Det er måske en stor klump at sluge?

Det er måske en stor klump at sluge?

Solen og landskabet og den friske luft lokker til en lille spadseretur

Solen og landskabet og den friske luft lokker til en lille spadseretur

Afsted inden fronten på højre side, vest, dækker himlen helt

Afsted inden fronten på højre side, vest, dækker himlen helt

Ensom vandrer

Ensom vandrer

Skrivefelt …

Written by Donald

Tuesday, December 30, 2014 at 11:40 UTC

Posted in Skov og have

13 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rigtig dejlige billeder med solsorten.

    Stegemüller

    Tuesday, December 30, 2014 at 16:50 UTC

  2. Hvor er det smukke billeder! Nu er sneen næsten væk, og jeg savner det dejlige lys, den gav🙂
    Godt nytår, Donald!

    Madame

    Wednesday, December 31, 2014 at 8:50 UTC

    • Madame, jeg tænkte også – tilskyndet af DMI og yr.no – at jeg måtte ud i en fart!
      Godt nytår til dig også!🙂

      Donald

      Wednesday, December 31, 2014 at 10:38 UTC

  3. Herlige billeder af solsorten.
    Godt nytår, Donald.

    Jørgen

    Wednesday, December 31, 2014 at 9:17 UTC

    • @Jørgen: Det er kun om vinteren, at jeg kan komme tæt nok på min lille solsort (og så endda med 12x zoom), og man kan se den fryser, men alligevel vil den ikke med ind i stuen for at få varmen (og det forstår man jo ikke!😉 )

      Donald

      Wednesday, December 31, 2014 at 10:39 UTC

  4. Nydelig med pipp på bildet.🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Thursday, January 1, 2015 at 6:58 UTC

    • Den solsort hører hjemme her på vejen, og det er helt usædvanligt at den lod mig fotografere, mens den kunne se at jeg så på den. Selv når jeg står inde bag køkkenvinduet kan andre fugle ikke lide at jeg kigger på dem, Mormor, og slet ikke at jeg står med et fotografi-apparat med et STORT øje.:mrgreen:

      Klem på dig🙂

      Donald

      Thursday, January 1, 2015 at 19:06 UTC

      • Hmm, de eneste jeg har problemer med å fotografere er skjærene. De stikker fortere enn fy, når kameraet blir tatt frem så der er det helst vindusfotografering🙂
        Klem på deg🙂

        Mormor

        Thursday, January 1, 2015 at 19:53 UTC

  5. Herligt billede af solsorten med mad i munden🙂
    Godt nytår til dig,Donald!

    Ellen

    Thursday, January 1, 2015 at 11:17 UTC

    • Ja, den er sød, den lille solsort, det må være den samme, som jeg fodrede gennem den kolde vinter for snart 4 år siden. Hvor gamle mon de bliver, de små sangfugle?🙂

      Donald

      Thursday, January 1, 2015 at 19:29 UTC

  6. Smukke billeder. De hvide landskaber blev en kort fornøjelse i denne omgang. Nu er det igen gråt, vådt og trist.
    Godt nytår til dig.

    Pigen fra landet

    Thursday, January 1, 2015 at 14:21 UTC

    • Tak! Pia! Godt nytår til dig! Denne Nytårsdag var da også værre end de mørke dage i november og var der ikke også mørkedage i begyndelsen af december? Det var meget trist, men så er det jo netop en udfordring at finde nogle gode motiver. Jeg ville ønske at jeg havde fået “hus med varmt lys i vinduerne” motiver i dag🙂

      Donald

      Thursday, January 1, 2015 at 21:40 UTC


Comments are closed.