Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Indkøb til fods

På grund af at bilens udstødning lyder som en slags sportsvogn og dingler faretruende skulle der købes ind til fods i forgårs lørdag, for jeg havde inviteret den lille familie søndag. Jeg kan heldigvis sagtens gøre indkøb til fods. Det er oven i købet sundt og mindre forurenende😉

Det var især grøntsager, jeg skulle købe. Jeg tør ikke fortælle, i hvor høj grad “logistikken” til min lille familiemiddag i går gik galt, det hører ind under private hjertesuk og grundlæggende opskrifter, men i det store hele gik det godt og alle var glade og fik endda lidt musik med på vejen.

Det, som jeg frygter ved sådan et smukt rimfrostvejr er, at fødderne mister taget på et næsten fladt stykke og at man – uforberedt, som man er – mister balancen og lander på en kropsdel, der ikke er vant til at tage imod en vægt, der er 4 gange så stor som da man var barn og kunne tåle at falde endog på asfalt!

Vores grønne område med legeplads er blevet slået i pæne striber, som stadig anes, når der er rimfrost

Vores grønne område med legeplads er blevet slået i pæne striber, som stadig anes, når der er rimfrost

Hjemturen inspirerede til et zoom-blik udover markerne fra toppen af stikvejen til vores boligområde

Hjemturen inspirerede til et zoom-blik udover markerne fra toppen af stikvejen til vores boligområde

Idag er der faldet 10 cm. sne her – det må vi se på senere.
Julen varer til Helligtrekonger (Epiphany) Glædelig Jul!

Skriv hvad du har lyst til …

Written by Donald

Monday, December 29, 2014 at 12:10 UTC

Posted in Skov og have

14 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fortsatt god jul og jeg gjentar min anbefaling: Brodder. Da slipper man å være redd om stumpen sin på glatte veier🙂
    Klem på deg🙂

    Ps. flotte bilder🙂

    Mormor

    Monday, December 29, 2014 at 12:15 UTC

    • Ja, det bør jeg få, brodder. Jeg bruger i det mindste støvler, som griber godt fat.
      Klem på dig!🙂

      Donald

      Monday, December 29, 2014 at 12:18 UTC

  2. Det er nemlig rigtigt, julen varer til helligtrekonger! Jeg glæder mig altid, når der er nogen, der holder den skik i hævd.

    Stegemüller

    Monday, December 29, 2014 at 20:11 UTC

    • @Stegemüuller: Vi er nogle stykker af den opfattelse🙂 Det smukke juletræ, som man har pyntet – gjort sig store anstrengelser for at få udsmykket på den HELT rigtige måde – skulle man bære det væk med det samme? Nej da! julen varer ikke til Påske, men den varer dog et par uger og Nytårsaften er bare en (vild) underafdeling🙂

      Donald

      Tuesday, December 30, 2014 at 9:17 UTC

  3. Jeg er så heldig at kunne låne min mors sko som har fået pig overtræk. Så jeg ryger ikke rundt på isen når jeg lufter deres hund. Til gengæld er hunden lidt usikker på bene.
    Vi har nemlig ikke fået sne her.

    ilhja

    Monday, December 29, 2014 at 20:44 UTC

    • Det var en god idé ilhja! Jeg kan godt huske en hund jeg har luftet, som var klar over at det var farligt med denne her rimfrost! Men de går jo også på “bare tæer”, og det er ikke godt for en lille hund🙂
      Fik I mon sne i nat? Jeg tror vi fik mere sne her, men den skulle smelte snart.

      Donald

      Tuesday, December 30, 2014 at 9:19 UTC

      • Vi fik lidt sne som var der ca en dag. Der blev en lille snemand ud af det. Ellers har vi dog haft masser af is fordi det har regnet om dagen og fryset om natten

        ilhja

        Thursday, January 1, 2015 at 19:18 UTC

        • @Ilhja! Ja! Uh al den is er farlig! Har du set et billede af den lille snemands-familie ovre hos Madame?

          Donald

          Thursday, January 1, 2015 at 21:50 UTC

          • Ah ja, vores var på størrelse med kuglen i bunden på den mindste snemand. Så var stort set alt sneen brugt i mine forældres have.

            ilhja

            Thursday, January 1, 2015 at 22:04 UTC

  4. Uhh ja, jeg kunne under min gåtur i dag, mærke at fødderne skred lidt under mig op til flere gange i dag. Det var frygtelig glat. Her fik fi 10 cm sne i aftes og det har sneet igen denne aften.

    Pia

    Monday, December 29, 2014 at 21:45 UTC

    • @Pia: Den gang – for 11 år siden! hvor jeg faldt og slog venstre skulder ud af sine vante positioner (svarer til en skiskade-skulder, 6 ugers ro + genoptræning, og man mister lidt bevægelighed, meget lidt heldigvis kun) da kunne jeg ikke mærke at jeg gled, det er det, der er så faretruende!
      Men heldigvis er det sjældnere man glider, når der er faldet sne, den griber skoene bedre fat i.

      Donald

      Tuesday, December 30, 2014 at 9:21 UTC

  5. Da jeg var barn varede julen til Helligtrekoners dag, men det gør den ikke mere, uagtet huset endnu ikke er “normaliseret”. Det sker ret hurtigt efter nytår.
    Du har så ganske ret i at vi ikke helt unge mennesker skal passe godt på når vi går. At falde er ikke så smart.

    Jørgen

    Wednesday, December 31, 2014 at 9:14 UTC

    • Vi nød også at forældrene var lidt mere barnlige i julen, og træet stod smukt hver dag indtil Helligtrekonger. Sådan gør man åbenbart ikke alle steder – måske skulle man sige: ikke ret mange steder, jeg ved det ikke.

      Men jeg nyder dagene alligevel og jeg synes der er basis for mange smukke billeder og gode spadsereture – hvis man vælger en passende ufarlig rute.

      Donald

      Thursday, January 1, 2015 at 21:53 UTC


Comments are closed.