Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for December 12th, 2014

Markvandring i julemåneden

Prøv lige at se – undskyld mig – hvor smukt det ser ud i vinterens eftermiddagslys, vintersæden på markerne heroverfor.

Eftermiddagssolen står meget lavt og forgylder denne smukke mark

Eftermiddagssolen står meget lavt og forgylder denne smukke mark; man ser kanten af vandhullet med sivgræs som en brun stribe i midten

I nærbillede ligner det at bladene har brune kanter, rust -- eller kulde?

I nærbillede ligner det at bladene har brune kanter, rust — eller kulde?

Det var ellers meningen at fortsætte juleserien, finde (og selv tage) billeder af alt, hvad der har med jul at gøre og helst finde et billede af juletræ på en af de flodpramme, som jeg huske at have set på Rhinen som barn og ung – det går med en form for gru op for mig at jeg ikke har kørt på ferie udenlands – ikke engang til Sverige – siden 1991.

Hov, jeg glemte at nævne at solen gik ned 15:36 her og den 21. December går den ned 15:37 – det bliver med andre ord ikke meget mørkere. (Solopgang, derimod, bliver 7 minutter senere, i dag 8:34, 21. December 8:41.)

Written by Donald

Friday, December 12, 2014 at 17:16 UTC

Posted in Mark

Meningen med Julen III

Flydende juletræ på søen Pohatcong søen i West Tuckerton i nærheden af Atlantic City

Flydende juletræ på søen Pohatcong søen i West Tuckerton i nærheden af Atlantic City (Tak til NJ.com)

Der er ikke meget gran ved dette træ, er der?

Written by Donald

Friday, December 12, 2014 at 4:04 UTC

Posted in Carpe Diem