Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Meningen med Julen

Juletræ til Capitol Hill transporteres på en lastbil med specialbygget vugge (5.nov.2011, med tak til Wikimedia/USDA)

Juletræ til Capitol Hill transporteres på en lastbil med specialbygget vugge (5.nov.2011, med tak til Wikimedia/USDA)

Det skal gå hurtigt at få træet frem før det bliver jul og før nålene falder af, og så er en truck det rigtige transportmiddel.

Written by Donald

Wednesday, December 10, 2014 at 11:56 UTC

Posted in Carpe Diem

11 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det ser ud til at væksten er standset af vintren der …

    Jørgen

    Wednesday, December 10, 2014 at 12:05 UTC

    • @Jørgen: Det er så smukt med nåletræer i snevejr – men ja, de standser jo væksten, når det bliver vinter!🙂

      Donald

      Wednesday, December 10, 2014 at 22:04 UTC

  2. Innenlands ja, litt verre om det skule til UK?
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Wednesday, December 10, 2014 at 12:19 UTC

    • UK, Trafalgar Square: som AagePK skriver kommer det med skib fra Norge🙂
      Klem på dig🙂

      Donald

      Wednesday, December 10, 2014 at 22:20 UTC

      • Hver eneste år🙂

        Mormor

        Thursday, December 11, 2014 at 6:17 UTC

  3. Jeg lægger især mærke til den meget flotte lastbil🙂

    Madame

    Wednesday, December 10, 2014 at 17:43 UTC

    • @Madame: Ja den er flot! med rensdyr-horn, så det er jo nok Santa Nicolaus, som har malet den!🙂

      Donald

      Wednesday, December 10, 2014 at 22:21 UTC

  4. Københavns juletræ kan ikke nøjes med en truck: der skal også en færge til, det kommer nemlig traditionelt fra Norge, som tak for hjælp under besættelsen. Det må vi ikke glemme.
    Jeg sender de varmeste tanker til Norge.

    AagePK

    Wednesday, December 10, 2014 at 20:33 UTC

    • Nej, hvor jeg føler mig snydt: nu ville jeg lige tjekke op på juletræets oprindelse, og så er det fra Grib skov! Jeg mener dog bestemt som barn at have fået historien om det norske træ!
      Nå, men så udvider jeg da bare med at sende varme tanker til Sverige, Færøerne, Finland, Island og Grønland!

      AagePK

      Wednesday, December 10, 2014 at 20:37 UTC

      • Det er så juletræet på Trafalgar Square, der kommer fra Norge, som Oslos hilsen med tak for hjælp under besættelsen.
        England får så også en varm tanke!🙂

        AagePK

        Wednesday, December 10, 2014 at 20:41 UTC

        • @AagePK: Den hjælp til Norge må være både hjælp med våben til frihedskampen og med mad til de egne af Norge, som nødvendigvis må importere grøntsager (og renkød var der vel ikke nok af til hele befolkningen?)

          Jeg havde en faster, som boede i Norge siden engang i 30’erne og hun fortalte hvor fattigt det havde været, jeg synes at erindre noget om at man blev træt af sild, men at det dog var godt at man havde dem.

          Donald

          Wednesday, December 10, 2014 at 22:02 UTC


Comments are closed.