Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Minimal spadseretur

Selv 5 minutter ugentlig motion kan give en forbedring af helbredsparametre – ud fra det motto gik jeg en halv timestid i går efter at have revet nogle blade sammen.

Efterårsfarver - det foretrukne motiv for tiden

Efterårsfarver – det foretrukne motiv for tiden

På kameraets lille skærm kan jeg sjældent se, om de sarte lysvirkninger er med – eller om billederne er helt fine i kanten, “skarpe” eller detaillerige (detaljerige). Med kolde hænder og vind på bladene havde jeg ikke troet at Tropæolum billedet ville lykkes.

Written by Donald

Monday, November 10, 2014 at 22:57 UTC

Posted in Mark

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nå skrev jeg en lang kommentar og så ble den borte.
    Kort kommentar kommer her:
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Tuesday, November 11, 2014 at 6:20 UTC

    • Det var en dejlig kommentar! Klem på dig!🙂

      Donald

      Tuesday, November 11, 2014 at 9:50 UTC

  2. Det var da to gode former for motion du fik i går. Spændende om der kommer blomster på tallerkensmækkeren, hedder den vist også. Din hibiscus minder mig om jeg skal ud og høste lidt frø af vore syriske roser og se om de vil spire siden hen.

    Jørgen

    Tuesday, November 11, 2014 at 6:25 UTC

    • @Jørgen: Ja det er spændende at se hvad der sker – men jeg tror ikke den begynder at blomstre, med mindre vejret slår om i retning af varme. Bunken på den grund fungerer som en sydmur, – giver læ og varme – men alligevel, der skal vel mere sol til før den blomstrer. Men utrolig frisk ser den ud!

      Donald

      Tuesday, November 11, 2014 at 9:53 UTC

  3. Tropæolum-tallerkensmækker-landløber-tissepotter-blomsterkarse-kappucinerkarse: kært barn har mange navne. Nyd den på et stykke smørsmurt rugbrød, med et stykke røget laks og en klat pebberrodssalat. Pynt med en blomst eller to: planten er spiselig, smager som karse, men: ikke en hel salatskål, så får du mavevrøvl!

    AagePK

    Tuesday, November 11, 2014 at 9:33 UTC

    • @AagePK: Tallerkensmækker har jeg hørt, men landløber – det har jeg ikke hørt før! Og heller ikke de andre, kappucinerkarse – jeg skal nok vogte mig fra at spise for meget!

      Donald

      Tuesday, November 11, 2014 at 9:55 UTC


Comments are closed.