Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Efterårsaften med fuldmåne

Udfordringen var at fotografere iris’en eller regnbuen, lysbrydningen, som opstår i isskyer.

Desuden var det spændende at se om jeg kunne finde en indstilling, som gav et nogenlunde godt overblik over kratere og lidt af skyggerne på kanten af det solbelyste område. Det kræver ellers stativ hvis ikke månen står så lavt at man kan klare sig med at stille kameraet på et bord og justere retningen med underlag af grene!

Written by Donald

Saturday, November 8, 2014 at 17:59 UTC

Posted in Foto, Skyer

7 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Her har du vært dyktig. Det bildet øverst til høyre var spektakulært.
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Saturday, November 8, 2014 at 18:32 UTC

    • Takk Mormor! Oh så føler man sig godt tilpas (mens man/jeg arbejder med research til en artikel, som er en hård nød at knække!)
      Klem på dig🙂

      Donald

      Saturday, November 8, 2014 at 19:05 UTC

  2. Donald, kan jeg få dig til at skrive hos Jørgen, at mine kommentarer havner i spamfilteret? Jeg kan jo desværre ikke komme til at skrive det til ham selv – og jeg kan ikke se, han har en kontaktadresse. På forhånd tusind tak!!!
    Flotte, flotte billeder du viser her.

    Madame

    Sunday, November 9, 2014 at 6:07 UTC

    • Jeg har set at kommentarerne var havnet i spamfilteret …

      Jørgen

      Sunday, November 9, 2014 at 9:31 UTC

      • Godt Jørgen, så behøver jeg ikke at fortælle dig af Madame af en eller anden grund sidder fast i dit “spamfilter”🙂

        Donald

        Sunday, November 9, 2014 at 13:29 UTC

  3. Det er et fantastisk billede af en “skypumpesolnedgang” du har indfanget.

    Jørgen

    Sunday, November 9, 2014 at 9:32 UTC

    • @Jørgen: Ja jeg kom ogås til at tænke på en skypumpe!

      Donald

      Sunday, November 9, 2014 at 13:30 UTC


Comments are closed.