Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Skorstenene på slottet

Jeg har aldrig lagt mærke til den skorsten før - jeg kommer ellers tit forbi Frederiksborg Slot

Jeg har aldrig lagt mærke til den skorsten før – jeg kommer ellers tit forbi Frederiksborg Slot

 Der er dog også andre, mere almindelige skorstene i sidefløjene til Frederiksborg Slot (pladsen med springvandet og tårnene med indgang fra stald- og lagerbygningerne)

Der er dog også andre, mere almindelige skorstene i sidefløjene til Frederiksborg Slot (pladsen med springvandet og tårnene med indgang fra stald- og lagerbygningerne)

Har du oplevet, hvor mange der røg i 1950’erne? (A.k.a. Gamle Dage ®™)

Written by Donald

Friday, October 31, 2014 at 12:32 UTC

Posted in Byggeri

7 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fint at det er skorstener om man vil fyre med ved🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Friday, October 31, 2014 at 13:28 UTC

    • Jeg gad vide om der er installeret fjernvarme, Mormor. Skorstenen er sikkert til nogle gammeldags kaminer, som er fredede fordi bygningen nu har så stor historisk og skønhedsmæssig værdi.

      Donald

      Saturday, November 1, 2014 at 0:04 UTC

      • Godt de er bevaret da, om det skulle være nødvendig med “nyåpning” .)
        Klem på deg🙂

        Mormor

        Saturday, November 1, 2014 at 9:29 UTC

  2. Spændende billeder.

    Stegemüller

    Friday, October 31, 2014 at 17:00 UTC

    • Tak Stegemüller – de sætter noget igang, somme tider, billeder, der er fremhæver noget man ikke plejer at se på🙂

      Donald

      Saturday, November 1, 2014 at 0:02 UTC

  3. Jeg kan godt lide skorstenen bag løgkuplen.

    Jørgen

    Friday, October 31, 2014 at 18:55 UTC

    • @Jørgen: Det er en smuk bygning. Jeg burde have vist hele bygningen + detailler, men jeg kan i det mindste understrege at der faktisk *er* nogle værelser i tårnet under kuplen.

      Donald

      Saturday, November 1, 2014 at 0:03 UTC


Comments are closed.