Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Græsslåning Søndag

Græsslåning Søndag

Græsslåning Søndag

Jeg undrede mig endnu en gang over at der stadig er folk, som slår græs. Jeg synes min bedste ven sagde at efter September slår man ikke græs. Han var født i Vestjælland og vidste alt om den slags.

Men sidste uge slog en genbo græs og jeg gik over og spurgte om hun ikke var bekymret over det, man siger om at man svækker græsset, så det ikke selv kan kvæle diverse rod-ukrudt. Næ – men tværtimod var hun lidt bekymret over at man kan få græs-skimmel (svamp) om foråret.

Jeg besluttede at slå græs, næste gang der var en dag med sol og vind, som tørrer græsset.

Written by Donald

Monday, October 27, 2014 at 23:23 UTC

Posted in Skov og have

Tagged with

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Håper det blir før vinteren tar skikkelig tak🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Wednesday, October 29, 2014 at 10:14 UTC

    • Det blev i går, og i dag skinner solen igen – men det har regnet, alting er vådt, Mormor!
      Klem på dig!🙂

      Donald

      Wednesday, October 29, 2014 at 11:15 UTC

  2. Et godt rodnet er godt, men for højt græs om vinteren øger risikoen for sneskimmel, se fx http://raad.plantetorvet.dk/2011/10/sl-grsset-hjt/
    Jeg har slået min plæne for en uge siden, men pga varmen ser det ud til den skal have en omgang til.

    Jørgen

    Wednesday, October 29, 2014 at 10:26 UTC

    • @Jørgen: Det, der står i artiklen, stemmer med min forståelse. Slå græsset højt – og hvis man ikke har en plæneklipper, der kan det, så lad være🙂

      Donald

      Wednesday, October 29, 2014 at 11:16 UTC

      • Jeg synes der står man skal lade græsset vokse sig højt mod årets slutning og så slå det i en højde lidt over sommerens højde.

        Jørgen

        Wednesday, October 29, 2014 at 18:17 UTC

        • @Jørgen: Ja, der står at man ved årets slutning skal slå det højere end sommerens højde – men jeg kan ikke stille højden. Men klipperen kunne alligevel ikke klippe det i bund denne gang.

          Donald

          Wednesday, October 29, 2014 at 18:48 UTC


Comments are closed.