Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Efterår i min have

Ak og W. Jeg mangler et billede med fuld sol på et flammende rødt skovbryn, ikke noget med at “nu falmer Skoven”, næhæ, “Nu flammer Skoven gult og rødt!”

Svampen ser spiselig ud, men jeg tør ikke ...

Mangler der ikke en piberygende kålorm? …

Det rødeste, jeg kunne finde forleden

Det rødeste, jeg kunne finde forleden

Hvis det så bare var et skovbryn. Og det er ikke engang taget da den røde farve toppede – dagen før var dette røde træ belyst af en stråle sol og var helt magnifique! men jeg havde ikke tid til at stoppe op for at tage et billede – sukh …

Written by Donald

Tuesday, October 21, 2014 at 19:29 UTC

Posted in Brok, Skov og have

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Efteråret er smukt, og her slap vi for den hårde vind, som ellers var lovet os i går, så bladene er stadig -for størstedelens vedkommende- på træerne endnu.

    Farmer

    Wednesday, October 22, 2014 at 3:31 UTC

    • Der er smukke dage, Farmer, så afgjort. Det er om at følge med vejret i denne tid.

      Donald

      Wednesday, October 22, 2014 at 12:26 UTC

  2. Jeg synes nu – selvom jeg ikke bryder mig om den mørke tid – nr. 729 i salmebogen er skøn🙂

    Stegemüller

    Wednesday, October 22, 2014 at 11:59 UTC

    • (Nr.729 er det “Nu falmer …”?)
      Den er også god nok – det er bare udtrykket “falmer”, som havde en anden betydning for digteren.

      Hvilken melodi kan du bedst lide:
      NU falmer sko- ven – trindt om land …
      eller

      Nu FA-almer skoven trindt om land …
      ???

      Donald

      Wednesday, October 22, 2014 at 12:30 UTC


Comments are closed.