Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Solnedgang på Fælleden

Overskriften skulle måske være “på det, der engang var Fælled”, for der er ikke meget fælles ved de nye byggeriers ejerlejligheder og alting er spærret med elektriske kodelåse i dag.

Forleden gik jeg gennem nye byggerier på Amager Fælled ad smalle stier og kantede mig forbi byggeafspærringer i håb om at jeg ikke endte i en blind gyde

Forleden gik jeg gennem nye byggerier på Amager Fælled ad smalle stier og kantede mig forbi byggeafspærringer i håb om at jeg ikke endte i en blind gyde

Lejlighed til salg, cykler på altanen, hvad bliver det næste - den røde aftensol begyndte at farve husene røde

Meningen med livet, 42 – her dog kun et nummer på en indgang

Turen begyndte ved den banegrav, hvor Metrobanen kommer op af jorden for at køre mod syd-fælled og Kongelunden

Jeg overvejede at tage metroen, men den røde stribe på himlen og det lune vejr overtalte mig til at gå selv

Men det var en oplevelse.

Written by Donald

Saturday, October 11, 2014 at 10:15 UTC

Posted in Byggeri

12 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Takk for turen🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Saturday, October 11, 2014 at 11:11 UTC

    • Ja det var dejligt at have dig med på turen, Mormor!
      Klem på dig🙂

      Donald

      Saturday, October 11, 2014 at 12:24 UTC

  2. Mit kære Amager jeg synes altså, de bygger alt for meget.. Der er snart ingen natur tilbage for slet ikke at nævne havnefront.

    Stegemüller

    Saturday, October 11, 2014 at 12:07 UTC

    • @Stegemüller: Det bedste man kan sige om det er, at man har bevaret en fornemmelse af landskabelighed og skabt nogle gode stier, som man kan gå på!🙂 Men bygningerne har som alle andre steder gode og dårlige sider. Jeg kan ikke lade være med at tænke “vil de bygninger stå om bare 100 år?” Jeg tror det ikke. Grønjordskollegiebygningerne er 45 år gamle og står endnu, endskønt det er meget små værelser. Måske slår man værelser sammen og laver forbedringer. Måske bliver de stående som flygtninge ghettoer om 50 år?

      Donald

      Saturday, October 11, 2014 at 12:27 UTC

  3. Fine bilder! Det er godt at ein kan finne meininga med livet trykt på eit inngangsparti… Ein kan kjenne seg litt framand for naturen når ein går slik mellom alle byggverka. Men heldigvis er ein i alle fall i riktig galakse…

    Englepappa

    Saturday, October 11, 2014 at 17:51 UTC

    • Mange takk, Englepappa! Ja, man kan føle sig fremmed for naturen i en storby, men selvfølgelig er der både godt og dårligt at sige om byggeriet i de nye områder i København. Turister er begejstret for nogle af stederne – og mange københavnere tager det som en nødvendighed, man ikke kan gøre noget ved.

      Donald

      Saturday, October 11, 2014 at 19:26 UTC

  4. Det er sket så utroligt meget der i de seneste år, og du har fået nogle meget flotte billeder.

    Madame

    Saturday, October 11, 2014 at 18:31 UTC

    • @Madame: Ja, der sker stadig noget. Jeg synes stierne er vellykkede nogle steder, og vil gerne prøve nogle af de andre områder (øst for Amager Hospital ind mod havnen) hvis lejlighed gives. Oplevelsen af at gå eller motionere bliver stor og lys, når stierne går gennem tykt og tyndt, op og ned, og over broer🙂

      Donald

      Saturday, October 11, 2014 at 19:29 UTC

  5. Flot solnedgang over stenbroen, den havde helt sikkert også være flot over den gamle fælled.
    KH Anette

    Anette

    Saturday, October 11, 2014 at 21:18 UTC

    • @Annette, Det var en smuk aftentur. Landskabsarkitekt og byplanlægger har haft nogle visioner, og de er delvis lykkedes. Når der er vindstille som i torsdags, går det fint. Og kigget ud over byens tage fra stien til DR-huset er flot. Der er ikke mange steder fra stien, hvor man kan se ud over København, men fra DR-huset er der stadig en smuk udsigt.

      Donald

      Sunday, October 12, 2014 at 10:56 UTC

  6. Det var godt du gik selv – ellers var vi jo gået glip af din skildring.

    Jørgen

    Sunday, October 12, 2014 at 12:24 UTC

    • @Jørgen – ja det var godt at jeg gik – den kommentar er en stor opmuntring til at gå selv🙂

      Donald

      Sunday, October 12, 2014 at 19:28 UTC


Comments are closed.