Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Efterårstræer

Cyklede til Helsinge i går og spillede klaver og trommer (det er jeg ikke så god til men jeg fik ros af sønnen, såeøh, det går jo nok) og på vejen hjem havde jeg medvind – og tog disse billeder:

Her fra broen er der en god udsigt mod øst (og vest)

Her fra broen er der en god udsigt mod øst (og vest)

Den store vindmølle i Unnerup blev opsat før man havde afstandskrav til boliger, og den genererer naboerne, men har fået lov at stå alligevel

Den store vindmølle i Unnerup blev opsat før man havde afstandskrav til boliger, og den genererer naboerne, men har fået lov at stå alligevel

Når folk brokker sig over at el-varme er spild af strøm, tænker jeg at min stue sikker bliver opvarmet af vindmøllen her

Når folk brokker sig over at el-varme er spild af strøm, tænker jeg at min stue sikker bliver opvarmet af vindmøllen her, der kan levere strøm til nogle hundrede husstande

Når solen står lavt i en bestemt vinkel, laver vingerne blafrende skygge i stuen i et hus (måske det der ses i forgrunden)

Når solen står lavt i en bestemt vinkel, laver vingerne blafrende skygge i stuen i et hus (måske det der ses i forgrunden) – og det er ikke godt, selvfølgelig

==================================================================

Jeg overvejer at anskaffe en parabolantenne - dér på huset er der to

Jeg overvejer at anskaffe en parabolantenne – dér på huset er der to og de fås til rimelige priser – problemet er om de kan monteres, så de ikke blæser ned i storm

Det siges at tre vinger giver den mest effektive mølle

Det siges at tre vinger giver den mest effektive mølle-udnyttelse af vinden pga. de turbulenser, der dannes

==================================================================

Her er lidt efterårsfarve på træerne

Her er lidt efterårsfarve på træerne – søndagstoget passerer under broen

Kommentarer …

Written by Donald

Tuesday, October 7, 2014 at 0:00 UTC

Posted in Byggeri, Foto, Mark

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Så har etterårsfargene begynt å vise seg. Takk for deilige bilder og de trærne på det første så da en smule vindskjeve ut?

    Klem på deg🙂

    Mormor

    Tuesday, October 7, 2014 at 6:08 UTC

    • Træerne er forblæste og vindskæve, ja – det står udsat for blæst, vestenvind, henover 2-3 km bare marker. Der er nogle træer ca. 500 meter mod vest, men da marken også hæver sig lidt bliver vinden komprimeret og dermed bliver vindtrykket større.

      Klem på dig!🙂

      Donald

      Tuesday, October 7, 2014 at 7:46 UTC

      • Ok🙂 Omtrent som enkelte steder i nærheten av sommerheimen da.
        Klem på deg🙂

        Mormor

        Tuesday, October 7, 2014 at 7:49 UTC

  2. Donald du bor i smukke omgivelser. Dejlige efterårsfarver på træerne. Dem kunne vi godt bruge lidt af i byen.

    Hav en god aften!

    Stegemüller

    Tuesday, October 7, 2014 at 16:02 UTC

    • Tusind tak, Stegemüller, jeg hygger mig med at begynde arbejde på næste blad om programmering og IT-politik🙂 Inden da har jeg (heldigvis) været sammen med min søn og ex i et par timer.

      Donald

      Tuesday, October 7, 2014 at 19:25 UTC

      • Det lyder som et spændende blad. God arbejdslyst og tak for dialogen på min blog!

        Stegemüller

        Wednesday, October 8, 2014 at 16:22 UTC

  3. Hvor er det dejligt, at I også har musikken til fælles! De er meget smukke efterårsbilleder du har taget.

    Madame

    Wednesday, October 8, 2014 at 6:06 UTC

    • @Madame – Ja, det er godt med noget familiemusik. Tak for ros af billederne – det var bare en smuk dag🙂

      Donald

      Wednesday, October 8, 2014 at 11:41 UTC

  4. Dejlige billeder – af manden med den røde cykeltaske.

    Jørgen

    Friday, October 10, 2014 at 19:38 UTC


Comments are closed.