Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Nærbillede af hvide markblomster

På cykelturen hjem passerede jeg igen marken med de hvide blomster og affarvede blade, der, som Farmer forklarede, er resultat af for meget sprøjtning med Command CS ukrudtsmiddel. Jeg må indrømme at jeg ikke havde troet at jeg kunne få et pænt billede ud af det perspektiv, men når jeg ser det på en 24″ skærm ser det egentlig meget smukt ud:

Disen gør at kontrast mellem himmel og jord ikke er større end at kameraets lyssensor kan få det meste med

Disen gør at kontrast mellem himmel og jord ikke er større end at kameraets lyssensor kan få det meste med

Den mørke plantegruppe i midten på forrige billede med så meget zoom som muligt

Den mørke plantegruppe i midten på forrige billede med så meget zoom som muligt

Kommentarlink …

Written by Donald

Monday, October 6, 2014 at 1:01 UTC

Posted in Mark

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det er helt tydeligt olieræddike i blomst. På det nederste billede er der et lille område i midten med mørkegrønne planter. Sådan skulle olieræddikerne se ud, hvis der var kvælstof til rådighed.
    Bortset fra sprøjteskaden i forgrunden fremstår bladene lysegrønne af kvælstofmangel i den øvrige del af marken.
    Måske er der på den mørkegrønne plet pløjet en død fugl ned eller en hest har møget sig i fjor🙂

    Farmer

    Tuesday, October 7, 2014 at 4:53 UTC

    • Ja, den grønne plet skyldes nok en død fugl, dem er der ret mange af.

      De mørkegrønne planter (som ses bedst i storformat, der fås ved at klikke på billedet) ser rigtig sunde ud og med mit uerfarne øje ser det ud som samme slags blade som resten af markens planter, olieræddike.

      Jeg har én gang set en fugl, en stor måge, falde ned fra himlen i den bilkø, jeg sad og ventede i ved Sydhavn Station (København) – den må være død af hjertestop eller forgiftning af noget den havde spist. Dens krop blev kørt fladt af bilerne og lå ellers synlig i flere dage til minde om livets forgængelighed!🙂

      Donald

      Tuesday, October 7, 2014 at 8:46 UTC

  2. Tittet på og lest Farmers fine kommentar🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Tuesday, October 7, 2014 at 6:14 UTC

  3. Det ser så venligt ud på billederne her – trods hesten.

    Jørgen

    Friday, October 10, 2014 at 19:36 UTC

    • @Jørgen – Om det er en hest eller en flok rådyr, som har efterladt gødning, så er det “mad” for planterne🙂

      Donald

      Saturday, October 11, 2014 at 1:56 UTC


Comments are closed.