Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Tegn på vand

Der er egentlig ikke nogen speciel grund til dette billede andet end at jeg synes at det ser pænt ud, marken og vandhullet. Jeg synes vandhullet er et meget godt tegn på at de lave områder ved banen og stationen har været sumpområder – og at når man bygger, skal man sørge for grundig dræning. Og det har man ikke gjort. Jeg er ikke parthaver, men bliver ked af at uerfarne byboer tror, at man bare kan regne med at et nyere byggeri er fornuftigt udført og er fornuftigt placeret i landskabet.

Fra øst mod vest - vandhul midt i marken set på afstand

Fra øst mod vest – vandhul midt i marken set på afstand

Samme vandhule lidt senere set på tæt hold

Samme vandhule lidt senere set på tæt hold

Written by Donald

Sunday, September 28, 2014 at 1:22 UTC

Posted in Skov og have

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det er et dejligt billede, det øverste. Jeg antager du mener at tegnet på vand er det udyrkede areal, som bedre ses på det nederste. På det øverste ses et dæksel el. lign., og måske er det lige lavet, men det synes også som om der mangler dræning d’er, fordi der ikke ses grønne vækster. Eller tager jeg fejl? Der er meget man skal forholde sig til som husejer, må man sige.

    Jørgen

    Sunday, September 28, 2014 at 6:38 UTC

    • Jeg har ikke lagt mærke til dette dæksel fær, Jørgen, og jeg ved ikke hvad det er. Mest sandsynligt er det et forsøg på at dræne jorden, da der selv på de lidt højere steder samler sig vand lige i nærheden af banelegemet!

      Så du har ret i at der mangler dræning!

      Som husejer skal man minimum læse en bog fra Politikens Forlag om at købe og eje hus. Hvis huset ligger på nok så svag en skråning – og det er stort set overalt i Danmark! – vil der være større “vandtryk” på den øverste del, og man skal så sørge for at vandet kan løbe udenom.

      Donald

      Monday, September 29, 2014 at 9:55 UTC

  2. Jeg kan også rigtig god lide det øverste billede; det er indbegrebet af sensommeren, og man kan næsten mærke duften derfra. Sensommer er lig høst, og det er en dejlig tid. Den årstid dufter simpelthen godt.

    Stegemüller

    Sunday, September 28, 2014 at 15:21 UTC

    • Ja – tak Stegemüller, jeg synes også det var en smuk aften – med kølighed i luften, lige tilpas til mig 🙂

      Donald

      Monday, September 29, 2014 at 9:56 UTC


Comments are closed.