Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Morgentur

Blogosofi når den er bedst og værst

Blogosofi når den er bedst og værst; billede hentet fra Twitter, hvor Ken Robinson har vist det, men jeg er nu ikke sikker på at det er Ken Robinson, som har lavet det

Lidt før 9:00 havde jeg fået en behandling, som skal helbrede en sceneknude i venstre tommelfinger, springfinger (klikfinger) – og når man spiller klaver, er man glad for at der er hjælp at hente til noget der ikke er livstruende.

Jeg gik gennem Slotsgade ned til Frederiksborg Slot, og da jeg passerede broen til de bygninger, som oprindeligt var stalde og lagre, slog klokken 9, en gammel irret lyd, og solen kom frem over vattede tågeskyer, og spejlede sig i vandet hvor en ensom and trak kølvandsstriber henover den blanke overflade.

– Hvem er Ken Robinson? –

Written by Donald

Friday, September 26, 2014 at 15:10 UTC

Posted in Blogosofi, Carpe Diem

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeg ved ikke, hvem han er, og jeg må sige, at jeg ikke fatter noget som helst af det, der står i den sorte boks – ren volapyk.

    Fik du så fikset din springfinger?

    Stegemüller

    Friday, September 26, 2014 at 17:08 UTC

    • @Stegemüller: Jeg håber den bliver bedre, der er 50% chance for at det afhjælper hævelsen. Ellers prøver man med endnu en cortison-kur og hvis det heller ikke hjælper, prøver man med en lillebitte operation.

      Jeg havde læst på lektien i Wikipedia, og det synes at holde vand, hvad man skriver der (English, ikke dansk) om ganglion cyst.

      Donald

      Friday, September 26, 2014 at 21:47 UTC

    • Hov, jeg glemte at fortælle, at Ken Robinson (Sir!) er blevet kendt for at forsvare børns rettigheder til selv at lære, altså, han er en kritiker af en børneopdragelse, som “motiverer” børn i stedet for at bruge den motivation, som vi alle har. How schools kill creativity …

      Donald

      Friday, September 26, 2014 at 21:50 UTC

  2. Det kan han jo have ret i – men hvilke vilkår og betingelser? Mon han mener, at de findes, men ikke afsløres? Typisk livet!

    Rasmine

    Friday, September 26, 2014 at 19:37 UTC

    • Hi hi Rasmine! Sir Ken Robinson taler og skriver om børn og uddannelse, og her tror jeg han leger lidt med ordene og tanken om hvad livet er. Måske har han “sakset” den et sted.

      Men det, som der menes med “Terms and conditions apply” er, sådan som jeg forstår det, at man må finde sig i ikke at kunne tåle høje temperaturer eller længere tids nedsænkning i vand og den slags – og at man iøvrigt selv er ansvarlig for at finde føde, klæder og husly osv.osv. Eller også – fordi det kommer efter “taxes and fees” – må det forstås som at man er mere eller mindre nødt til at følge samfundets normer. When in Rome, do like the Romans og den slags – måske.🙂

      Donald

      Friday, September 26, 2014 at 21:56 UTC


Comments are closed.