Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

At halte rundt om Gribsø

Overspringshandling? Jeg skulle slå græs, men på den anden side havde jeg ikke været rundt om Gribsø i lang tid. En tur, man bør unde sig selv; og nu kom jeg igennem Gribskov i andet ærinde.

Måske er det bare gamle minder, som får Gribsø til at se smuk ud i mine øjne, måske er den smuk, så smuk at man bør se den (eller en anden smuk skovsø – hvor de end findes) fire gange om året, mindst – så man kan følge med i årstiderne, vejret, naturen.

Det er et yndet udflugtssted, og man møder altid mennesker på vejen, svampesamlere, børnehaver, pensionister, motionister og andre -ister.

Jeg må hellere tilføje at jeg OGSÅ fik slået græs bagefter, selv om jeg havde meget ondt i højre ben, så går det over efter et lille hvil eller to. Men der er meget langt fra disse 4 km + plæneklip ca. 1 km (ialt ca. 6,000 skridt?) til de 10,000 skridt, som anbefales.

Written by Donald

Saturday, September 20, 2014 at 11:11 UTC

Posted in Skov og have

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fin tur og nydelige refleksjoner i vannet.
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Saturday, September 20, 2014 at 12:40 UTC

    • Ja, det er en smuk tur – og der er god sti det meste af vejen, og flere bænke, så man kan sætte sig, bøje og få højrebenet til at fungere igen🙂
      Klem på dig!🙂

      Donald

      Saturday, September 20, 2014 at 16:10 UTC

  2. Det ser dejligt ud – og så er det et ret smart galleri, du har installeret med de fine små pop-up-tekster. God weekend.

    Stegemüller

    Saturday, September 20, 2014 at 14:13 UTC

    • Stegemüller, denne form for “galleri” følger med den wordpress.com hostede version af wordpress. Men du kender det lige så godt som jeg, – der er en række features indbygget, og nogle ting man kan tilføje. En dag skriver jeg lidt om det og tager nogle screen-shots, så man kan se hvordan det fungerer🙂

      Donald

      Saturday, September 20, 2014 at 16:12 UTC

  3. Fin tur, og flot, at du også fik slået græs – men hvad er der i vejen med dit højre ben?

    Rasmine

    Saturday, September 20, 2014 at 15:18 UTC

    • @Rasmine: Ja! Utroligt at jeg kom igang med plæneklipperen – men jeg holdt dog lige 10-15 minutters pause med lidt kaffe, inden jeg gik igang.

      Benproblemerne kommer formentlig fra ryggen, nerver i klemme eller lign. for det kan mildnes ved jeg sætter mig og bøjer, eller ved at sove længe om morgenen🙂 Når man ligger ned bliver jo ryggen aflastet.

      Donald

      Saturday, September 20, 2014 at 16:15 UTC

  4. Tak for turen – det er et charmerende sted at gå tur, synes jeg. Godt at have muligheden tæt ved.

    Jørgen

    Sunday, September 21, 2014 at 9:57 UTC

    • Jørgen – Ja det er bare om at komme afsted, når man har en god dag🙂

      Donald

      Sunday, September 21, 2014 at 13:13 UTC


Comments are closed.