Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Et vindpust

Det var en mærkelig oplevelse. Jeg håbede det ville ske, og det skete: Et vindpust blæste den rigtige vej og fældede et træ den rigtige vej. Træet var begyndt at hælde den forkerte vej formentlig på grund af mit dårlige snit, som ikke var vinkelret på stammen og kom for langt ned, ned under kileskåret på den side, det skulle falde.

Phew, skriver man på engelsk!
Ffffuhhh!

Written by Donald

Saturday, September 6, 2014 at 10:18 UTC

Posted in Skov og have

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Så bra at det falt riktig vei🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Saturday, September 6, 2014 at 10:34 UTC

    • Ja, det var underligt Mormor, fordi det var ikke et kraftigt vindpust, som væltede træet, det var næppe mere end en frisk brise!🙂
      Klem på dig!🙂

      Donald

      Saturday, September 6, 2014 at 10:37 UTC

  2. Ja, men hvorfor ikke skrive det på dansk: pyh!

    Rasmine

    Saturday, September 6, 2014 at 10:35 UTC

    • Ja hvorfor ikke, jeg kunne ikke lige finde et lyd-efterlignende ord, som passede. Phew lyder mere som et lettelsens suk, Rasmine – uden at jeg skal gøre mig klog på det🙂

      Donald

      Saturday, September 6, 2014 at 10:37 UTC

      • Og jeg, som troede, at det skulle være et lettelsens suk🙂

        Rasmine

        Saturday, September 6, 2014 at 18:45 UTC

  3. Heldigt med lidt vind!

    Jørgen

    Sunday, September 7, 2014 at 8:14 UTC

    • I den grad, Jørgen, men jeg havde mærket mig vindretningen (sammen med en gæst) inden jeg gik igang.🙂

      Donald

      Sunday, September 7, 2014 at 16:16 UTC

  4. Pyha, godt at det blæste den rigtige vej! Nu fælder du vel ikke alle dine træer🙂

    Madame

    Sunday, September 7, 2014 at 15:52 UTC

    • Det er den anden “windbreaker”-gran på det sted, Madame, og den tredie er plantet og er over 2m høj. Jeg planter Sargent’s Apple når jeg har fældet flere træer🙂

      Donald

      Sunday, September 7, 2014 at 16:17 UTC


Comments are closed.