Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Felle

Inden jeg gik igang, undersøgte jeg grundigt hældning og krumning - hvordan kunne jeg få vægten til at trække mod syd?

Inden jeg gik igang, undersøgte jeg grundigt hældning og krumning – hvordan kunne jeg få vægten til at trække mod syd?

Ved at lægge snittet lidt længere nede var der mere vægt mod syd - en underlig satsning

Ved at lægge snittet lidt længere nede var der mere vægt mod syd – en underlig satsning

Den store gren, som kunne trække mod vest - væk med den!

Den store gren, som kunne trække mod vest – væk med den!

======================================================================

Den hviler på stammen fra i går, ingen fødder er blevet mast

Den hviler på stammen fra i går, ingen fødder er blevet mast

Ved at skubbe lidt kunne jeg vælte stammen den rigtige vej - utrolig fornemmelse af overmagt!

Ved at skubbe lidt kunne jeg vælte stammen den rigtige vej – utrolig fornemmelse af overmagt!

======================================================================

Så skulle der skubbes lidt mere -

Så skulle der skubbes lidt mere –

Katten (ikke min, men en gæst som håber på solsortesteg) holdt sig pænt i baggrunden

Katten (ikke min, men en gæst som håber på solsortesteg) holdt sig pænt i baggrunden

Kommentarer …

Written by Donald

Wednesday, September 3, 2014 at 9:45 UTC

Posted in Skov og have

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Og bums så var det gjort (nesten) Bare opprydning igjen🙂
    Klem på deg .)

    Mormor

    Wednesday, September 3, 2014 at 9:58 UTC

    • Ja oprydningen er et stort arbejde. Jeg er ked af at kassere store tykke grene, Mormor, når det kan bruges til at varme en stue i en time eller to. Jeg ville ønske jeg havde en brændeovn, men det har naboen, så han får stammerne og de tykke grene!🙂

      Klem på dig!🙂

      Donald

      Wednesday, September 3, 2014 at 18:05 UTC

      • DA blir naboen glad🙂
        Klem på deg🙂

        Mormor

        Wednesday, September 3, 2014 at 18:15 UTC

        • Ja Mormor, de hilser pænt på mig🙂
          Klem på dig🙂

          Donald

          Wednesday, September 3, 2014 at 19:47 UTC

  2. Godt at høre om forberedelsen, jeg får associationer til nedlæggelsen af et for stort træ her. Det gik kun godt fordi heldet udgjorde 99.9%.

    Jørgen

    Thursday, September 4, 2014 at 18:11 UTC

    • Ja, man har brug for held! Jeg har ikke nogen patentløsninger, Jørgen – jeg kan kun sige at det ikke engang er sikkert at bruge stillads og stærkt tovværk til at holde træerne og trække dem den rigtige retning i faldet.

      Men alligevel er der nogle grundregler, som jeg lærte for mange år siden i min svigermors sommerhushave. Man skal virkelig passe på og man kan komme langt ved at skære grenene af først. Det kan betale sig at klatre så højt som muligt for at skære grene af. Hvis det er et træ, som står mellem to huse, er der normalt ikke andet at gøre end at bestille en kran eller en hydraulisk lift.

      Donald

      Thursday, September 4, 2014 at 18:27 UTC


Comments are closed.