Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Spist op

Hvis man kan måle hvor vellykket frokosten var ud fra hvor meget der blev spist, så var det vist en vellykket servering. Bagefter var der lige en portion til mig til senere.

Jeg lavede bl.a. en salat af af et (fintskåret) spidskålshoved, en fenikkel og 5 mellemstore tomater, i en stor salatskål, med dressing af olie, lime, balsamico, lidt eddike, honning, salt, peber – og jeg nåede ikke at få noget selv. Desuden var der halvandet kilo kartoffelsalat, 130 gram oksemørbrad (2-3 tynde skiver til hver), Schwarzwald skinke med brød og agurk (egtl. til forret) og det meste blev spist.

Men jeg er bange for at det skyldes at vi var seks om et måltid, som måske ikke helt var dimensioneret til 6 mennesker. På den anden side blev den lidt seje oksesteg sidste gang slet ikke spist op😉 ???

Written by Donald

Saturday, August 30, 2014 at 20:04 UTC

Posted in Carpe Diem

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Er det ikke bar at det blir spist opp? 🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Saturday, August 30, 2014 at 20:30 UTC

    • Bar?
      Klem på dig🙂

      Donald

      Saturday, August 30, 2014 at 20:39 UTC

      • Bare bra.
        Det går en smule på halv tolv, tror jeg .)
        Klem på deg🙂

        Mormor

        Saturday, August 30, 2014 at 20:56 UTC

        • Jeg forstod da jeg havde sovet lidt …
          Klem på dig !🙂

          Donald

          Sunday, August 31, 2014 at 2:54 UTC

  2. Sikke en dejlig menu; jeg kan især godt lide salaten med spidskål.

    Stegemüller

    Sunday, August 31, 2014 at 5:14 UTC

    • Det var også morsomt at se, hvor hurtigt den forsvand, Stegemüller. Jeg burde nok have lavet mere, men det var den største skål og sidste gang var der meget salat tilbage – og denne gang var jeg bagud med ALTING! uha. Men det lykkedes at få en hyggelig eftermiddag ud af det.

      Donald

      Sunday, August 31, 2014 at 11:02 UTC

  3. Din menu lyder meget lækker, og jeg tror bestemt, at alle blev mætte🙂

    Madame

    Sunday, August 31, 2014 at 16:03 UTC

    • @Madame: Efter jeg skrev dette ringede Malte og sagde tak for igår, og sagde at det var dejligt at man ikke forspiste sig!🙂 Det var det bedste, han kunne sige!🙂

      Donald

      Sunday, August 31, 2014 at 20:02 UTC


Comments are closed.