Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Træfældning i flere omgange

Som filosof er mit vigtigste bidrag til menneskeheden flg. bon-mot:
Intet problem er så stort, at man ikke kan dele det i mindre.

Træet skulle helst ikke falde for langt ind hos naben, når jeg fælder det, derfor må jeg tage det i små bidder

Træet skulle helst ikke falde for langt ind hos naben, når jeg fælder det, derfor må jeg tage det i små bidder

Med håndsav skar jeg så meget, at grenen hang fast i skæringspunktet (hedder det det?)

Med håndsav skar jeg så meget, at grenen hang fast i skæringspunktet (hedder det det?)

Her ses snittet og man aner strimlen, som holdt grenen fast, så den faldt ned og ikke over på hækken ned i naboens brændestabel

Her ses snittet og man aner strimlen, som holdt grenen fast, så den faldt ned og ikke over på hækken ned i naboens brændestabel – men billedet er vanskeligt at læse fordi grenen lige bagved forstyrrer, og en anden vinkel, lidt mere oppefra, ville være bedre (kommer senere)

Uinteresseret rød kat

Uinteresseret rød kat

En kvist er vokset fast hvor stammen forgrener sig, selvpodning?

En kvist er vokset fast hvor stammen forgrener sig, selvpodning?

Kommentarer …

Opdatering: Snit set fra en anden vinkel:

Her ses så tydeligt som jeg kunne få det, snittet; grenen sad fast - jeg rystede den - og den faldt ned mens barken holdt den fast på min grund :)

Her ses så tydeligt som jeg kunne få det, snittet; grenen sad fast – jeg rystede den – og den faldt ned mens barken holdt den fast på min grund🙂

B40827-roen-farlige-snit-m-9182
B40827-roen-neste-snit-m-9183

Written by Donald

Wednesday, August 27, 2014 at 9:34 UTC

Posted in Skov og have

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Foretrekker katten fremfor trefelling, men jeg må til, jeg også🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Wednesday, August 27, 2014 at 11:44 UTC

  2. Godt ord – bedre end mit: Intet problem er så kompliceret at det ikke kan kompliceres yderligere. Så fælder man hele træet og det går i en retning end tænkt.

    Jørgen

    Wednesday, August 27, 2014 at 19:47 UTC

    • Det komplikations-bon mot ville jeg tro stammer fra den mand, som skrev, at hvis man ville rationalisere et regeringskontor, skulle man rationere antallet af skriveborde. Parkinson, hedder han.

      En lov er opkaldt efter ham: Parkinson’s law is the adage that “work expands so as to fill the time available for its completion”.

      Da jeg hørte det første gang, var det en fuldstændig ny og lidt vanvittig tanke for mig.

      Donald

      Wednesday, August 27, 2014 at 22:39 UTC


Comments are closed.