Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Faktisk er kontra

Hvis nu Google Mail holdt op med at fungere i dag, hvad ville der så ske? Hvor mange mennesker, virksomheder og institutioner er afhængige af Googles serverdrift?

For lidt siden var der faktisk ikke forbindelse til gmail.com –> fortsat drift i al evighed (eller bare 100 år) er faktisk kontra al sandsynlighed eller hvad siger man🙂

Kontrafaktisk, underligt ord.
Kan man finde et bedre?

Written by Donald

Tuesday, August 26, 2014 at 8:20 UTC

Posted in Brok

Tagged with

14 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Om man tenker seg om, ganske så mange stoler på og er avhengige av at google funker. At det hele går all hedens en dag? Sikkert og da er det fint med papir og blyant og et fungerende postverk + noen som fortsatt behersker skrivekunsten uten taster og retteprogram.
    Klem på deg

    Mormor

    Tuesday, August 26, 2014 at 8:24 UTC

    • Internettet drives af private. Internettet kunne gå til ved at nogle centrale knudepunkter blev ramt af strømsvigt. Strømsvigt kan opstå hvis der sker en kortslutning eller overbelastning – det er sket før. Hvad vil hospitalerne gøre? Har de selv apoteker? Hvad vil apotekerne gøre, hvis der ikke er strøm til recept-serveren …

      Jeg er ikke så tryg ved det.

      Donald

      Tuesday, August 26, 2014 at 8:33 UTC

      • Det har ikke jeg vært på en lang stund.
        Så fort det er en murre, så svikter det i ett eller annet ledd. Det så vi da den beste av oss skulle til kontoll på kreftsenteret. Han tok de etterspurte blodprøvene på sykehuset her og svarene skulle sendes så fort de var analysert. Erfaringen tilsier at man da bør ta prøvene en uke i forkant.
        Denne gangen hadde ikke prøvesvarene kommet. De ble etterlyst, men kom først lenge etter at han hadde reist hjem. Han ventet en drøy time før han dro.
        Så man stoler ikke helt på teknologien, bestandig🙂

        Mormor

        Tuesday, August 26, 2014 at 8:42 UTC

  2. Du fikk ikke noe smil, så nå får du to.🙂 🙂

    Mormor

    Tuesday, August 26, 2014 at 8:24 UTC

  3. Vi dør vel, hvis strømmen svigter 3-4 dage som en norsk forfatter, hvis navn jeg har glemt, sagde i et interview i Berlingske i weekenden.
    Men ellers er “pyt” et glimrende ord – og jeg har stadig en blyant og lidt papir. Og en squash i haven.

    Jørgen

    Tuesday, August 26, 2014 at 8:46 UTC

    • Ja Jørgen – pyt! Det er sådan nogle tanker, som gør at man får lyst til at blive spejder, tænde bål, bage snobrød, fange fisk og stege dem over gløderne pakket ind i blade eller forsigtigt på barkstrimler – en tilværelse, hvor en aluminiumskasserolle er ren luksus!🙂

      Donald

      Tuesday, August 26, 2014 at 9:19 UTC

      • En squash? Som i : sodavand? Zucchini? eller en sport, afart af tennis?
        Kontrafaktisk må være det samme som usandt, eller hva’?
        Desuden: en evighed er så lang, så den først kan begynde om 10.000 år. Bare til at begynde med. BigBang er jo kun en brøkdel af en evighed siden……
        Og: i Odense behøver vi ikke vente på svar fra laboratoriet via nettet, der har de rørpost, det fungerede, alt for godt, da mine biopsier blev sendt i sidste uge, satans!

        AagePK

        Tuesday, August 26, 2014 at 14:13 UTC

        • Sodavand og sport er kontrafaktisk til min squash, hvis man kan sige det sådan, zucchini er det ikke.

          Jørgen

          Wednesday, August 27, 2014 at 5:55 UTC

        • Ja ja ja AagePK, en zucchini! Fordi de vokser hurtigt, så man kan forsørge sig. Dengang vi talte om hvordan du dyrkede kartofler til eget forbrug gik det op for mig at man kunne bruge hele min have til grøntsager og næsten være selvforsynende! Uden strøm! Jeg kan stadig godt lide civilisationens hjælpemidler, fra støbejernsgryder til USB-stænger🙂

          Men jeg kan ikke lide, at man gør samfundets funktion afhængig af et enkelt punkt (elværkerne). Hospitaler har nødforsyninger, Vejby kan få strøm 3 steder, fra Sverige, fra København eller fra egen lille gasgenerator.

          Og GoogleMail, som ikke svarede, da jeg skrev indlægget her, har faktisk både backup og adgang via flere “ruter”, så jeg kunne få fat i min e-mail på en anden måde.

          Men hvis virksomheden Google-Mail beslutter, at de ikke har råd til at opbevare/gemme alle mail, er der en del foreninger og virksomheder, som taber deres “historie”.

          Evigheden “før” big bang, det er en god måde at komme ud igennem tid og rum! En måde at forstå “dualismen”, forståelsen af ånd og legeme 😉

          Donald

          Wednesday, August 27, 2014 at 8:37 UTC

  4. Jeg har både en mailklient og en gmail. Jeg bruger klienten på min computer, og gmailen som backup, alle mine mails (både ind- og udgående) går bcc til gmailen, for jeg har prøvet at miste hele min historik på klienten, og det er overhovedet ikke sjovt. Jeg bruger mine mails som arkiv, fx i relation til mit arbejde ovre i kirken. Jeg printer næsten aldrig ud, for dels er det hundedyrt, dels bliver det væk, mens det der ligger elektronisk er hurtigt og let at søge i.

    Stegemüller

    Tuesday, August 26, 2014 at 14:18 UTC

    • Ja, det er dyrt at printe privat. Hvis man er en læreanstalt, universitet, som RUC, kan man få en Agfa printer på kontrakt, hvor *farveprint* ender med at koste 40-50 øre pr. styk – det var billigt på RUC men prisen er fra 5 år siden nu. Og private kan ikke få sådan en aftale!

      Men jeg kunne – for 5 år siden, da jeg holdt op på RUC – købe en Brother laserprinter (kun sort-hvid) og den kostede kun 700 kr i bj-data.dk. En ny toner med tromle kostede ca. 250 kr. og holder til 1000 print. Jeg printer mest noder og dagsordener. Fantastisk billigt for en privat-printer!

      En blækprinter kommer nemt til at blive dyr, ca 5 kr. pr. ark.

      Jeg gemmer mine mail mv. på et USB drev (ikke USB nøgle, men et western Digital USB drev med 2000 GB, som kan købes for ca. 900 kr i el-giganten, somme tider billigere.

      Jeg tager backup på USBdrev hver dag. Jeg har egentlig flere USB drev, fordi jeg er bange for at de går døde på et tidspunkt – og så er det ikke for “hvide mennesker” at skifte motoren ud!

      Men jeg bruger ikke reserve-USB-drevet systematisk – det må jeg hellere se at komme igang med.

      Men hvis strømmen går, Stegemüller – så er vi lige vidt!

      Donald

      Tuesday, August 26, 2014 at 18:47 UTC

  5. Al trafik på nettet er sårbart, og det er nok bare noget vi må vænne os til. Jeg synes nu, at Googles mail er ret stabil i forhold til, hvad jeg havde tidligere🙂

    Madame

    Tuesday, August 26, 2014 at 15:31 UTC

    • @Madame! Ja, det er nemlig rigtigt, Google er så stabil, at vi her på kloden opfatter det som en af de mest naturlige ting!

      Donald

      Tuesday, August 26, 2014 at 18:47 UTC


Comments are closed.