Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

På skinner

Ruby on Rails - programmering som på skinner - har god og fyldig dokumentation på websitet

Ruby on Rails – programmering som på skinner – har god og fyldig dokumentation på websitet


Nej det er ikke toget i baghaven, som jeg tænker på, men et programsystem, som bruges til generering af apps. Taler jeg allerede sort?

Det er for fagfolk en nødvendighed at tale fagsprog – og somme tider kan man føle sig meget ensom, hvis man ikke har nogle fagfæller i nærheden.

Jeg arbejder med stof til en IT-artikel, og jeg har brugt en ugestid på at finde ud af, hvor nemt – eller vanskeligt – det er at komme igang med applikations-builder systemet Ruby on Rails og jeg er ærligt talt ikke imponeret. Men det skulle læserne helst ikke opdage (hvis du abonnerer på DK-Nyt så kig venligst den anden vej!)

Der var flere afsporinger – og resultatet, den resulterende applikation, så ikke ud som om den var nem at komme videre med.

Written by Donald

Monday, August 25, 2014 at 1:31 UTC

Posted in Brok

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hm …
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Monday, August 25, 2014 at 4:33 UTC

    • Jaja – jeg lovede ikke at det var solnedgangsbilleder hver aften og i denne uge skal der arbejdes, Mormor!🙂

      Klem på dig!

      Donald

      Monday, August 25, 2014 at 9:32 UTC

  2. Jeg synes da ellers det fremgår at retningslinierne skulle være virksomme.

    Jørgen

    Monday, August 25, 2014 at 6:57 UTC

    • Ja, gid det var så vel, Jørgen🙂

      Donald

      Monday, August 25, 2014 at 9:33 UTC

  3. Hvad skal din app kunne?

    Stegemüller

    Monday, August 25, 2014 at 9:34 UTC

    • Jeg skal ikke lave noget med Rails, Stegemüller, blot se hvordan det er skruet sammen. Hvis jeg skulle lave en applikation i dag ville jeg lave en ny web-browser, hvor brugeren kunne “skyde” reklamer og andre felter ned ved at klikke på dem og mange andre brugerstyrede ting, så brugeren opdager, at det er hende, som er den stærke😉

      Donald

      Monday, August 25, 2014 at 14:47 UTC

  4. Jeg troede at Ruby måske var ved at uddø?

    Jeg vil anbefalde dig denne her side: http://www.creativebloq.com/app-design/how-build-app-tutorials-12121473 selvom den er mest til android. Men man er vel nødt til at lære at lave noget til det man selv har (og så er det billigere at få uploadet og uddelt)

    ilhja

    Monday, August 25, 2014 at 12:20 UTC

    • Nej Ilhja, jeg tror ikke Ruby on Rails er ved at uddø. En erfaren Rails programmør kan lave nogle effektive ting i løbet af kort tid – indenfor de rammer, som Rails nu engang har. Men design er adskilt fra database og styring, og det er godt.
      Tak for linket!🙂

      Donald

      Monday, August 25, 2014 at 14:50 UTC

      • Det er også det bedste med adskillelse der.

        Jeg har aldrig set arbejde med Ruby, men jeg mente at mine gamle lære havde snakket om at det ikke var en typisk kodesprog mere.

        ilhja

        Tuesday, August 26, 2014 at 13:28 UTC

        • @Ilhja: Det har han i hvert fald ret i, den gamle lærer!🙂 Men udviklingen fortsætter og der er nok nogen, som bruger Ruby – typisk til mindre register-opgaver i et IT-miljø.

          Donald

          Tuesday, August 26, 2014 at 13:43 UTC


Comments are closed.