Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Slagregn

Lige efter jeg havde slået plænen, som var dejlig tør og velegnet til at blive slået, kom der – som bestilt! – regnvejr til at vande plænen.

Jeg skulle på indkøb og studsede godt nok da jeg kom op ad bakke – har aldrig set regnens slageffekt så tydeligt, det måtte kunne fotograferes:

Slagregn på asfalt - hvis man ser godt efter kan man skimte trætoppe lige i midten bag en tåge af vand-rekyl

Slagregn på asfalt – hvis man ser godt efter kan man skimte trætoppe lige i midten bag en tåge af vand-rekyl

I fuld størrelse kan man se hvordan den femte lygtepæl forsvinder bag en sky af regndråber, som er “rekyl” fra asfalten.

Jeg tror ikke, der kom buler i bilen (jeg sad varmt og tørt i en bil!)

I Helsinge, 9 km. borte, var der ikke faldet en dråbe.

Written by Donald

Thursday, August 14, 2014 at 20:20 UTC

Posted in Skyer