Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Æbler og tidsler

Et forladt bed i skygge af en gran og af naboens træer er groet til med tidsler

Et forladt bed i skygge af en gran og af naboens træer er groet til med tidsler

Tidselbed efter første rydning

Tidselbed efter første rydning

Tidselbed før

Tidselbed før

======================================================================

Gode æbler

Gode æbler

Dårlige æbler

Dårlige æbler

Nedfaldne på grund af orm i kernehuset

Nedfaldne på grund af orm i kernehuset

Fuglene har spist lidt af nedfaldsæblerne, så jeg er ikke så ked af at det ikke er den fineste æblefarm.

Kommentarer …

Written by Donald

Tuesday, August 12, 2014 at 9:10 UTC

Posted in Skov og have

7 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Epler blir det ikke mye av, her, i år. Men så var det en del i fjor🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Tuesday, August 12, 2014 at 9:11 UTC

    • Det gør ikke så meget, at der ikke er mange æbler, Mormor. Hvis man skal have flotte æbler, skal man passe dem ordentligt, og det har hverken du eller jeg vist haft overskud til at gøre!🙂
      Klem på dig!🙂

      Donald

      Tuesday, August 12, 2014 at 10:12 UTC

  2. Her er også færre æbler end sidste år, men det går nok. Vi må glæde os over at kunne spise et godt æble af egen avl og derved undgå plastikæbler fra supermarkedet.🙂

    Jørgen

    Tuesday, August 12, 2014 at 9:16 UTC

    • Der er faktisk ret mange æbler her, men sidste år, da jeg havde beskåret pænt, var der flere brugbare æbler.

      Jeg så en Søren Ryge uds. live sidste uge, hvor han viste at der var et æbletræ med svamp, og at det ikke gav æbler. Så skal man fælde det og ikke plante et andet æbletræ i nærheden.

      Her i supermarkedet er der ofte danske æbler, som ser gode ud uden at være “plastic-agtige” – heldigvis!🙂

      Donald

      Tuesday, August 12, 2014 at 10:14 UTC

  3. Sikke det dog hjalp på dit tidselbed; du har sikkert haft et stort arbejde med at få det ryddet, men det var besværet værd.

    Jeg hader supermarkedets plastikæbler, og køber kun æbler i æblesæsonen, jeg gider ikke have de franske Granny Smith, der sikkert er sprøjtet med alle mulige kemikalier, for at kunne blive sendt på den lange rejse og kunne ligge i supermarkedet og se pæne ud i flere uger… NEJ TAK.

    Stegemüller

    Tuesday, August 12, 2014 at 19:07 UTC

    • Jeg kan godt lide de flotte franske æbler, Granny Smith og andre.

      I bedene er der skov-jordbær-planter, som jeg måske kan bruge som bunddække – jeg har reddet nogle men det er et stort arbejde – det er nemmere at rydde det hele med en “kultivator” (en tregrenet, kraftig rive, som har lighed med en harve eller plov.)

      Donald

      Tuesday, August 12, 2014 at 20:42 UTC

  4. Der skal nok blive masser af flotte æbler at spise. Jeg synes vi har rigtig mange æbler igen i år, og også æblerne er tidligere end normalt.

    natural2222 (Farmer)

    Wednesday, August 13, 2014 at 4:56 UTC


Comments are closed.