Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Eftervirkning af en grusbunke

Det er meget tankevækkende, synes jeg:

Hvor grusbunken lå i 10 år er der ikke mellemrumsplanter

Hvor grusbunken lå i 10 år vokser der ikke planter mellem fliserne

De er forholdsvis lette at hive op med et stykke rod, snerlerne, og jeg glæder mig til at jeg kan tage et billede “Efter”, når jeg er færdig og har fejet!🙂

Måske en idé til nyt anti-plantemiddel? Der er nogle virksomheder, som sælger stenmel med påstande om at det kan det mest utrolige.

Men jeg tror det er enklere: Anlægsgartneren har snydt med dybden af grus under fliserne (der bør være mindst 30 cm grus) ellers ville planterne ikke have så let ved at spire. Hmmm …

Written by Donald

Monday, August 11, 2014 at 8:57 UTC

Posted in Skov og have

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Venter på efter🙂 Tåen bedre?
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Monday, August 11, 2014 at 9:00 UTC

    • Ja tåen har det meget bedre, Mormor!🙂 tak som spørger.
      Klem på dig🙂

      Donald

      Monday, August 11, 2014 at 9:04 UTC

  2. Hvor bliver din grund fin, når du får afsluttet alle dine projekter.

    Stegemüller

    Monday, August 11, 2014 at 11:37 UTC

    • @Stegemüller! Tak! Hege Glad kalder min have for en park. Min gamle nabo kaldte den en sommerhushave. Jeg har åbenbart lært “havebrug” ved at lege i Frederiksberg Have, og lært mere dengang vi holdt ferier og fældede træer i svigermors sommerhus!🙂 Det bliver aldrig en “nysselig” have, men derfor kan den jo godt være fin🙂

      Donald

      Monday, August 11, 2014 at 15:09 UTC

  3. Her kunne man se ganske samme effekt af strandsand. Det havde haft skuremiddeleffekt på de underliggende fliser, kunne vi se, da børnebørnenes sandkasse blev fjernet.

    Jørgen

    Monday, August 11, 2014 at 13:28 UTC

    • Jørgen, ja der er nogen, som mener at strandsant hjælper mod ukrudt, men jeg har ikke fået det til at fungere. Jeg tror egentlig at grusbunken har taget lyset og derved kvalt alle tilløb til ukrudt.🙂

      Donald

      Monday, August 11, 2014 at 15:11 UTC

  4. Godt at læse at der er bedring med den dårlige tå.
    Jeg ved et sted, hvor en mand langt op i 90’erne (han er nu død) overdækkede ‘gårdspladsen’ med sorte plastiksække, hver sommer og flyttede dem jævnligt. Der kom ikke ukrudt, så mon ikke det også har lidt med manglende lys at gøre?
    Ved du at du kan drysse køkkensalt på ukrudtet, så visner det. Det er faktisk ret effektivt.

    Pigen fra landet

    Monday, August 11, 2014 at 18:11 UTC

    • Jeg har drysset salt på en del steder og var spændt på, hvor meget det kan slå ihjel – det fungerer fint, men der skal meget salt til snerle og mælkebøtter og andet rod-ukrudt, Pia🙂

      Donald

      Monday, August 11, 2014 at 20:42 UTC

  5. Man skal altså bare lægge grus på fliserne – så slipper man for ukrudt🙂

    Madame

    Monday, August 11, 2014 at 18:29 UTC

    • @Madame: Ja, nemt, ikke sandt? Men man skal også luge grusbunken, ellers ser den ikke så pæn ud😉

      Donald

      Monday, August 11, 2014 at 20:43 UTC


Comments are closed.