Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Hedebølge

Jeg kan se på temperaturerne på DMI’s website, rubrikken “Borgervejr”, at det er én af de dage hvor jeg gør klogest i at tage på stranden ved 15-tiden.

En teddybjørn ved stien til stranden sælger honning - det er vist med tårer hver gang den siger farvel til et glas honning! :)

En teddybjørn ved stien til stranden sælger honning – det er vist med tårer hver gang den siger farvel til et glas honning!🙂

Jeg troede en spadseretur langs stranden var det smarteste (motion og kølighed) men temperaturen i luften – også langs stranden – er gået op over 27°C, hvilket betyder at jeg får røde knopper.

Kender du nogen, som får varmeknopper? Simpelten små røde pletter, typisk på skulderen og ryggen?

Written by Donald

Sunday, July 20, 2014 at 11:37 UTC

Posted in Liv

11 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ork ja, det har jeg fået lige siden jeg var barn. De her hede dage (og især nætter) er ikke lige mig, men jeg har fundet ud af, at et koldt brus lige inden sengetid gør søvnen lidt bedre. Hvordan kan man i øvrigt nænne at tage honningkrukker fra en bjørn…. ? 😉

    Mia Folkmann

    Sunday, July 20, 2014 at 11:40 UTC

    • @Mia Folkmann, jeg fik ikke hedeknopper som barn. Jeg skammede mig sådan i begyndelsen (for 40 år siden). Nu ved jeg at jeg “bare” skal tage mine forholdsregler, når det bliver varmt. Forleden hørte jeg at der aldrig bliver for varmt hos min grand-kusine i San Fransisco – AH! tænkte jeg🙂
      Nej det er skammeligt at tage honning fra bamsen!:mrgreen:

      Donald

      Sunday, July 20, 2014 at 11:44 UTC

  2. Varmeutslett her også. Men flytter rundt med skyggene og tar en kold dusj, når det blir for varmt.
    Hvem i all verden vil da ta honning fra en Bamse. Stakkars Bamsen🙂

    Klem på deg🙂

    Mormor

    Sunday, July 20, 2014 at 13:01 UTC

    • Varmeutslett i form av små knopper? – heldigvis slapp jeg i dag!
      Klem på dig!🙂

      Donald

      Sunday, July 20, 2014 at 18:44 UTC

      • Jupp, helt siden jeg var baby.
        Ingen her heller, i dag, men jeg er redd for i morgen. Over 31 grader er spådd. I skyggen. USJ.
        Klem på deg🙂

        Mormor

        Sunday, July 20, 2014 at 19:05 UTC

        • Jammmen Mormor 31°! Så må du have mange kolde brusebade!🙂

          Og det bliver også varmt her! Kattegat, here I come!🙂

          Klem på dig!🙂

          Donald

          Sunday, July 20, 2014 at 20:28 UTC

  3. ja – jeg kender mig! Det er også først kommet her på mine gamle dage, og de klør oven i købet. En faktor 20 løser dog problemet på forhånd, og skulle det være gået galt, er locoidcremen jeg fik til strålebehandlingsskader, god til at tage kløen.

    Ellen

    Sunday, July 20, 2014 at 15:30 UTC

  4. Jeg kender ikke til sådanne knopper, men det er egentlig for varmt til mig. Jeg er begyndt at svede mere end tidligere, men det sker der vel ikke noget ved. Lige nu er en sky gået for solen og temperaturen er behagelig. Heldigvis har vi ikke vinduer mod syd, hvorfor huset kan holdes nogenlunde køligt.

    Jørgen

    Sunday, July 20, 2014 at 18:41 UTC

    • @Jørgen: Ja, kom bare med et par skyer ind i mellem, det hjælper altsammen. Men det er dejligt vejr, alligevel, jeg har heldigvis lidt kølighed på nordsiden af huset🙂

      Donald

      Sunday, July 20, 2014 at 18:46 UTC

  5. Min datter får dem også hvis der bliver for varmt. Det har vi heldigvis kun oplevet i Rom indtil videre.

    Jeg får selv hvide/gennemsigtig knopper som klør helt vildt.

    ilhja

    Wednesday, July 23, 2014 at 8:23 UTC


Comments are closed.