Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Familiebånd

Det er en underlig – og fantastisk – oplevelse at få besøg af en fætter, som man har set som 22 årig, som 35 årig og nu som midt i halvtredserne.

Og så at opleve, at man bliver betragtet som et venlig menneske ud fra en helt anden optik, end den måde man normalt opfattes af sin lokale familie. Det giver en god “dynamik”🙂

Man kan selvfølgelig sammenligne med Hospitality Club, men forskellen er, at når man går tilbage i familiehistorien, så har man fælles historier, erindringer om mødre og fædre, som man kan fortælle, mange af dem for første gang. Og hvis der så er kommet børn og andet godtfolk til i mellemtiden, så er det jo også oplagte samtaleemner.

Written by Donald

Saturday, July 19, 2014 at 12:22 UTC

Posted in Tidsmaskinen

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Felles historie er alltid god å hvile på.
    Nye medlemmer av familien er de deiligste samtaleemner.
    Nyt tiden.
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Saturday, July 19, 2014 at 13:15 UTC

    • Ja, jeg nyder – vi ses i morgen!
      Klem på dig🙂

      Donald

      Saturday, July 19, 2014 at 13:21 UTC

  2. Det lyder dejligt, at I har fundet sammen igen – der bliver en masse at snakke om.

    Madame

    Saturday, July 19, 2014 at 15:27 UTC

    • @Madame: Vi er egentlig ikke i tvivl om, at livet former sig forskelligt når man bor i hver sin del af verden, selv om så også at USA/California er samme kulturkreds som Danmark – det er udtrykket “finde sammen igen”, som jeg tygger lidt på, for det føltes egentlig meget naturligt; men der var lige den detaille at vores mødre havde været tæt forbundne og havde holdt forbindelsen. Jeg prøver at holde forbindelse med mine fætre og kusiner, men måske kunne jeg gøre det lidt bedre.🙂

      Donald

      Sunday, July 20, 2014 at 9:35 UTC

  3. Det må virkelig have været en dejlig oplevelse! Håber I kan få meget glæde af hinanden fra nu af🙂

    Ellen

    Saturday, July 19, 2014 at 19:59 UTC

    • Der er noget med en balance, Ellen, som jeg ikke rigtig har fundet, man skal ende på at det hverken er for meget eller for lidt. Det må vi snakke om en dag🙂

      Donald

      Sunday, July 20, 2014 at 9:38 UTC

  4. Jeg aner sådan et besøg kan være med til at sætte tingene lidt i perspektiv og i øvrigt give anledning til en mængde associationer, som er ret gode at få af og til.

    Jørgen

    Sunday, July 20, 2014 at 4:33 UTC

    • Det er det perspektiv, Jørgen, ja, – jeg noterede mig som barn at begge vore mødre talte flydende armensk hver gang de mødtes, selv om det var flere år siden de havde sagt noget på det sprog! Og min fætter og jeg taler ikke et ord, jo forresten, vi kan 5-10 ord på armensk!🙂

      Donald

      Sunday, July 20, 2014 at 9:39 UTC


Comments are closed.