Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

En æra er slut

Som musikinteresseret ønskede man sig somme tider noder. Man kunne købe noder mange steder i København, boghandlere og musikforretninger, men først og fremmest i Wilhelm Hansen Musikforlag, og Engstrøm & Sødring, som havde eneforhandling på Østtyske Edition Peters, der havde genoptrykt alle de gamle udgaver af klassikerne og solgte dem til lave priser. Der står stadig pris på Bach A-moll violinkoncerten, 3.75 kr.

Bærepose med lidt af noderne til Beethovens første symfoni

Bærepose med lidt af noderne til Beethovens første symfoni

Reklametegninger for Ibach-klaverer på bagsiden af bæreposen

Reklametegninger for Ibach-klaverer på bagsiden af bæreposen

Jeg ved ikke hvor længe jeg har haft denne plastic bærepose, men den er fra en helt anden æra. Man nænner næsten ikke at bruge den til noget andet eller at smide den ud, men jeg ligner jo et museum efterhånden, så måske jeg skulle tage ind til Arbejdermuseet og forære en masse ting væk.

Hvor meget skal man gemme?

Written by Donald

Saturday, July 12, 2014 at 17:52 UTC

Posted in Tidsmaskinen

11 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det, man ikke kan leve uden😉

    Rasmine

    Saturday, July 12, 2014 at 18:41 UTC

    • Jeg føler mig allerede halvdød, Rasmine, det er med til at gøre problemet værre!😦

      Donald

      Saturday, July 12, 2014 at 20:32 UTC

      • Mener du, at du allerede har kasserer for meget?

        Rasmine

        Saturday, July 12, 2014 at 20:48 UTC

        • Om jeg har kasseret for meget – det kan jeg ikke svare på. Det er lidt mærkeligt, det er som om jeg vil opgive alt håb, hvis jeg rydder ud i ting, som *måske* kan bruges!🙂

          Donald

          Saturday, July 12, 2014 at 23:27 UTC

  2. Sikke nogle flotte bæreposer! Dem skal du da endelig beholde.

    Madame

    Sunday, July 13, 2014 at 9:16 UTC

    • Ja man kunne måske ramme den ind og have den hængende i nogle år, Madame – men nu er den i stedet lagt på Internettet til fri afbenyttelse🙂

      Donald

      Sunday, July 13, 2014 at 10:24 UTC

  3. Ikke kast de flott posene. Splitt dem opp, ramm dem inn og heng dem opp🙂
    Klem på deg🙂

    Mormor

    Wednesday, July 16, 2014 at 20:43 UTC

    • Jamen – altså! I er meget værre til at gemme end jeg er!!!🙂
      Klem!🙂

      Donald

      Wednesday, July 16, 2014 at 22:19 UTC

  4. Godt spørgsmål. Svaret er: det halve.
    Mon ikke posen kunne være et samleobjekt, se evt. på ebay.de

    Jørgen

    Sunday, July 20, 2014 at 4:47 UTC

    • Ja – man må finde nogen, som kan have glæde af de gamle ting, Jørgen, nogen, som kan sætte dem i perspektiv!🙂

      Donald

      Sunday, July 20, 2014 at 9:40 UTC


Comments are closed.