Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Intelligens

Skrænterne er ustabile - man går til stranden på eget ansvar

Skrænterne er ustabile

Stien var næsten spærret ...

Stien var næsten spærret …

Ikke desto mindre har kommunen spenderet en ny, flot trappe, men gad vide om det også er kommunen, som har betalt kyst-renoveringen?

Ikke desto mindre har kommunen spenderet en ny, flot trappe, men gad vide om det også er kommunen, som har betalt kyst-renoveringen?

Det kan have været ren og skær experiment-og-fejl, trial-and-error.
Men da parret herunder var gået deres vej, efterladende en brun hund, som lignede en frisk, levende terrier, var jeg spændt på at se hundens reaktion. Den var meget nysgerrig efter de mange steder, man kunne hoppe rundt – heldigt at den ikke gled og brækkede benet! – der er en smal sti op gennem “Hareskåret”, som stedet hedder, og den ville tydeligvis gerne udforske stien.

Men nu var herren og damen altså gået, så den fo’r hen mod vest, hvor de havde siddet da jeg kom, og tilbage igen, og da jeg så pegede med en strakt pegefinger i en fejende bevægelse op ad trappen, så den på mig (som iøvrigt stod bomstille, ligesom før den begyndte at lede) og tøvede et øjeblik, ganske kort, mindre end et sekund – og så fo’r den op ad trappen. Og den har jo hurtigt fundet sine mennesker, der kun var 20-30 meter væk.

Var min pegende bevægelse en hjælp? Eller ville den alligevel have taget trappen i næste forsøg?

Herren og damen går uden at kere sig om hunden - den skal nok følge efter

Herren og damen går uden at kere sig om hunden – den skal nok følge efter

Kommentar-link:

Written by Donald

Monday, June 23, 2014 at 10:19 UTC

Posted in Blogosofi

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeg aner det ikke, men ved at hunde er gode til at finde deres menneskeforældre, hvis de altså ikke har tanke for at stikke af.
    Sikke en flot farve der er på det store billede.

    Pigen fra landet

    Monday, June 23, 2014 at 16:41 UTC

    • Det glæder mig at du synes om farverne!

      Jeg tror hunden vil huske den bevægelse – og forbinde den med at det kan være en rigtig ting at gøre.

      Det var en positiv ting, har den mærket – der er et sammenfald af dens egen interesse for at finde “sine folk” og en mand, som peger (min vejvisning).🙂

      Donald

      Monday, June 23, 2014 at 21:54 UTC


Comments are closed.