Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Jeg mangler nogle fliser

Nu må jeg se at få købt nogle fliser og et lille læs grus.

Fliserne blev oprindelig bare lagt for at jeg kunne få en fornemmelse af hvordan man gør og om et tykt lag grus hæmmede plantevæksten (ukrudt) og det gør det, selvfølgelig)

Fliserne blev oprindelig bare lagt for at jeg kunne få en fornemmelse af hvordan man gør og om et tykt lag grus hæmmede plantevæksten (ukrudt) og det gør det, selvfølgelig

Hvis det bare er for at lave lidt plads til at stå i indkørselen, skal jeg bruge 10-20 fliser, men hvis det er for at lægge fliser i hele indkørselen, skal jeg bruge 50-70 fliser. Det sidste er urealistisk, selv om venlige mennesker har sagt at det er bedre end at have småsten/perlegrus i indkørselen.

Written by Donald

Monday, June 9, 2014 at 10:34 UTC

Posted in Skov og have

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Her har vi stadig sten i indkørslen. Jeg tænker på om vi skulle lave befæstning, så vandet ikke kan sive ned, men må ledes væk. Og i givet fald om man kan lede det ad kanaler ud i haven, således at kloakken ikke belastes yderligere i tilfælde af skybrud. Hvorfor er det egentlig bedre med fliser i indkørslen?

    Jørgen

    Monday, June 9, 2014 at 11:09 UTC

    • Det var AagePK som spåede, at jeg ville få et hyr med grus i indkørslen, Jørgen. En nabo har lavet en flot flisebelagt indkørsel med to riller, som samler vandet. En anden – flere andre – har lavet indkørsler med grus. Det er også meget nemt, og som Eric siger er fliselægning en større opgave (hvis man ikke har hjælpemidlerne til det).

      Donald

      Monday, June 9, 2014 at 13:01 UTC

  2. Bare tanken om at lægge fliser får mig til at rette ryggen og strække benene. Det er i sandhed hårdt arbejde, medmindre man har moderne hjælpemidler.

    Eric

    Monday, June 9, 2014 at 12:52 UTC

    • Ja Eric! for 10 år siden brugte jeg en reolvange og en 90 kg. brolæggerjomfru (mig selv) til at afrette og stampe undergrunden. Desuden lod jeg regnen få det til at synke sammen i flere omgange. Det tog et par måneder!🙂

      Donald

      Monday, June 9, 2014 at 12:58 UTC


Comments are closed.