Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Studenternelliker

Kalder man dem det? Studenternelliker?

Blomsterne har alle mulige farver

Blomsterne har alle mulige farver

Hvide blomster i sol er umulige at fotografere - så det var heldigt at den står i skygge

Hvide blomster i sol er umulige at fotografere – så det var heldigt at den står i skygge

De vokser mellem trappetrinene, hvordan får man dem til at flytte sig ind i bedene?

De vokser mellem trappetrinene, hvordan får man dem til at flytte sig ind i bedene?

Det er en toårig plante. Jeg synes jeg købte nogle frø af den slags for 30 år siden og de spirede også, blomstrede lidt næste år, men slet ikke så frodigt som disse selvsåede vidundere! Frø er der nok af om efteråret.

Men jeg burde flytte dem, eller lave et bed til at så den næste generation.

Written by Donald

Sunday, June 8, 2014 at 10:56 UTC

Posted in Skov og have

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Man kunne overveje at flytte trappen!

    Jørgen

    Sunday, June 8, 2014 at 12:11 UTC

  2. Studenternelliker trives best der de finner plass, selv🙂
    Klem på deg .)

    Mormor

    Sunday, June 8, 2014 at 12:29 UTC

    • Ja, det ser sådan ud, Mormor! Men jeg har nu tænkt mig at forsøge mig med dyrkning i potter!🙂
      Klem på dig!🙂

      Donald

      Sunday, June 8, 2014 at 18:49 UTC

  3. Jeg har altid kaldt dem studenternelliker, og de hører til blandt mine yndlingsblomster🙂

    Ellen

    Sunday, June 8, 2014 at 13:00 UTC

    • Det var godt, Ellen! Så er vi enige om navnet🙂

      Donald

      Sunday, June 8, 2014 at 18:50 UTC

  4. Hvor er de yndige! Det er sjovt at se, hvad der dukker op af selvsåede planter i haven – her har vi fx storkenæb, som er kommet helt af sig selv.

    Madame

    Sunday, June 8, 2014 at 13:35 UTC

    • Ja, Madame, angående storkenæb er jeg lidt i tvivl om de, som jeg har – og som ser halvkvalte ud nu – om de er nogle naturlige nogen eller en have-variant. Jeg er også i tvivl, om de har det godt.

      Donald

      Sunday, June 8, 2014 at 18:51 UTC

  5. Ikke har jeg sett denne blomsten og ikke vet jeg hva den heter. Men vakker er den. Flott å se på der den dukker opp. Skjønner likevel at du gjerne ville ha dem samlet i et bed, men det er jo ikke så enkelt når de frør seg selv, da kommer de bare der hvor frøene får feste. Takk for din hilsen! Jeg og familien har vært på tur i marka og til hytta. Fortsatt god pinse! -Margit-

    Malys Krok

    Sunday, June 8, 2014 at 19:39 UTC


Comments are closed.