Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Draphavre i min have

Det er tankevækkende, at denne plante oparbejder et strå, der er så langt at det kommer over de fleste andre planter tidligt – og på den måde kan frøet måske sprede sig hurtigere ud over stepperne?

Op af gul-et-eller-andet, en staude, som ofte ses i haver og som vildtvoksende

Op af gul-et-eller-andet, en staude, som ofte ses i haver og som vildtvoksende

Her ses draphavre over en 1.80m (så høj som mig) på en plet, som skal ryddes

Her ses draphavre over en 1.80m (så høj som mig) på en plet, som skal ryddes

Written by Donald

Wednesday, June 4, 2014 at 13:15 UTC

Posted in Skov og have

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeg har lige læst, at draphavre er nærigsrigt foder og eftertragtet af kreaturerne. Du kunne lade draphavren brede sig og anskaffe en enkelt ko😉

    Rasmine

    Wednesday, June 4, 2014 at 15:52 UTC

    • Ja det kunne være hyggeligt med en ko, Rasmine, en lille en!🙂

      Donald

      Thursday, June 5, 2014 at 7:40 UTC

      • En jerseyko! De ser også så søde ud🙂

        Rasmine

        Thursday, June 5, 2014 at 8:15 UTC

        • Ja Rasmine, de er søde. Men kan de tåle at gå ude hele året? Og den skal have bad hver dag🙂

          Donald

          Thursday, June 5, 2014 at 9:02 UTC

  2. Jeg har ikke styr på ret mange af græsarterne, men noget tyder på der også vokser draphavre her i haven – græsserne er højdespringere i år, synes jeg. Jeg skal ikke have ko!

    Jørgen

    Wednesday, June 4, 2014 at 19:34 UTC

    • De er højdespringere, det er de virkelig, det er imponerende, Jørgen!

      Donald

      Thursday, June 5, 2014 at 7:40 UTC

  3. Jeg har lige som Jørgen heller ikke styr på græsarterne, men jeg kan dog se, det ikke er elefantgræs, som ellers har samme højde🙂

    Madame

    Thursday, June 5, 2014 at 6:22 UTC

    • For at få styr på græsserne kan man begynde med at finde en grøftekant når græsserne er store og ved at blomstre – det vil sige NU!🙂 og hundegræs er en af de nemmeste at kende. Men det er forunderligt, som hundegræs først er en tyk finger for enden af stænglen, og senere folder sig ud i enkelte blomster-samlinger.

      Imponerende, ikke sandt, at de kan nå op i den højde! Så tynde tynde stængler, der kan modstå vindens rasen – som regel. Jeg kunne godt forestille mig at de bliver slået ved et skybrud – ligesom alle andre planter vil blive hærget af slagregn og blæst.

      Donald

      Thursday, June 5, 2014 at 7:49 UTC

  4. Imponerende – kanskje en lama hadde vært bedre enn en ku?
    Klem på deg .)

    Mormor

    Thursday, June 5, 2014 at 16:03 UTC

    • Måske er en lama bedre, Mormor – men øjnene ser så underlige ud!🙂
      Klem på dig!🙂

      Donald

      Thursday, June 5, 2014 at 22:10 UTC


Comments are closed.