Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Blomster og knopper

Æbletræet blomstrer – står i fuldt flor, som man siger

Blomsterne er nu sprunget ud – det var de allerede i forgårs, Torsdag, men jeg nåede ikke at skrive om det før jeg faldt i dyb søvn Fredag aften. Jeg takker for alle de venlige kommentarer – jeg er oppe og igang igen, og kan kun mærke en ganske lille tunghed i benene, som minder om Fredagens underligt tunge søvn.

Jeg hører min søns stemme for mit indre øre, “Husk at trække vejret!” sagde han gentagne gange, han kunne selvfølgelig se at jeg havde det dårligt. Men det er overstået nu, håber jeg.

Nu er spørgsmålet om lægevidenskaben kan gøre noget, og om jeg kan finde en læge, som ikke slår det hen med at “når man bliver gammel, så kommer der jo ting og sager …”

Den 17. Maj

14. Maj

Fra d. 7. Maj

Kommentarer

Written by Donald

Sunday, May 20, 2012 at 8:01 UTC

Posted in Carpe Diem, Liv

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Du ER altså ikke særlig gammel. Jeg vil tro, at folk i vores alder svarer nogenlunde til midaldrende for et halvt århundrede siden. Problemet er så, at det er der faktisk en del læger, der ikke har opdaget. Det kan være svært at finde en læge, der tager en alvorligt, men du må ikke give op!

    Rasmine

    Sunday, May 20, 2012 at 8:28 UTC

    • Jeg havde netop tænkt mig at ringe til dig og snakke lidt om dette med at finde en læge. Man skal være “sej” for at kunne vrage en læge p.g.a. aldersdiskrimination, synes jeg. Din kommentar er en god opsang til sådan en som mig – tak for det, Rasmine! :-)

      Donald

      Sunday, May 20, 2012 at 8:36 UTC

      • Du må stadig gerne ringe :-)

        Rasmine

        Sunday, May 20, 2012 at 8:48 UTC

      • Det er jo bare dejligt at kunne få lidt gang i snakketøjet igen, Rasmine!

        Donald

        Sunday, May 20, 2012 at 11:19 UTC

  2. Vakker blomstring!
    Godt å høre at du er bedre, så håper vi det varer slik! -Margit-

    Malys Krok

    Sunday, May 20, 2012 at 10:52 UTC

    • Ja Margit, det er så smukt når epletræerne blomstrer. Takk for den venlige hilsen, det var fint at få oppmuntring når man har det lidt dårligt.

      Donald

      Sunday, May 20, 2012 at 11:17 UTC

  3. Dejligt at se udviklingen – spændende at følge æblerne siden. Kan lægen ikke finde ud af at tage os alvorligt, må vi selv gøre det. Det kan kræve en omgang metakommunikation – en snak med lægen om ens oplevelse af kommunikationen. Måske er det letter sagt end gjort.

    Jørgen

    Wednesday, May 23, 2012 at 18:44 UTC

    • Jørgen, jeg ved godt hvad du mener, ja, det er det man skal gøre, metakommunikation. Men der er noget som holder mig tilbage, mærkeligt nok, for den læge, jeg plejer at bruge, er såmænd meget imødekommende. Somme tider må man overvinde den slags tøven – det skal jeg nok! Lover!

      Donald

      Wednesday, May 23, 2012 at 21:13 UTC


Comments are closed.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.