Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Archive for March 23rd, 2012

Nedslag

Ved at se på Boligsiden.dk kan jeg se at en naboejendom er sat ned fra 1400kkr til 925kkr. Det er ikke salgsprisen, jeg gætter, at den er solgt for ca. 850kkr, p.g.a. tilstand og beliggenhed, som ikke er ideel. Jeg har et billede fra Februar: Man ser ejendommen nederst til venstre (klik for at hente stort billede).

Den blå time. Svejåsen skråner mod syd. Man kan se til-salg-skilt nederst til venstre

Prisfaldet har m.a.o. været 33% (en trediedel af opr.salgspris). For en ung familie, som ønsker et rummeligt hus med have, kan det blive et godt hjem til en endog meget rimelig husleje.

Det har stor betydning for vurderingen, for min ejendomsskat, og for mine muligheder for at sælge min ejendom, hvis det skulle blive aktuelt.

Written by Donald

Friday, March 23, 2012 at 12:24 UTC

Posted in Byggeri

Fuglene flyver i flok

Der var en farlig larm fra en fugleflok da jeg var ude efter posten. Desværre kunne jeg ikke se hvorfra lyden kom. Der var faktisk larm fra flere flokke, flere slags fuglestemmer. En mejse tæt på overdøvede dem alle, men jeg gik lidt rundt og lyttede.

Så så jeg pludselig en stor sværm af fugle komme rundt om et hus længere væk, og de slog sig ned på marken. Jeg tror der vågnede et jagt-instinkt her.

Har du det også på den måde?

De var for langt væk til at jeg kunne bestemme hvad art det var, men de var for små til at være krager og for store til at være stære på træk.

Billedet her er en krageflok en anden dag.

Når de har sat sig mellem tætte grene er de rimeligt godt camoufleret

Written by Donald

Friday, March 23, 2012 at 11:03 UTC

Posted in Liv

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.