Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Velkomst til Forekomst af Æbleblomst

with 11 comments

Her er de udsprungne knopper fra samme træ, som jeg tidligere vægrede mig ved at antage var et æbletræ, fordi jeg tænkte at æbletræer ikke blomstrer med så mange knopper.

De er da skønne! Det kan måske være en speciel storblomstrende pynte type; jeg erindrer ikke nedfaldsæbler fra sidste år.

De sidder så tæt, blomsterne, så det fik mig til at tænke Japansk Kirsebær

De sidder så tæt, blomsterne, så det fik mig til at tænke Japansk Kirsebær

Prøv at se hvor tæt de sidder! Meget smuk beplantning i et grønt boligområde

Prøv at se hvor tæt de sidder! Meget smuk beplantning i et grønt boligområde

Written by Donald

Thursday, May 8, 2014 at 11:40 UTC

Posted in Skov og have

11 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det var jo epleblomster.
    Vakkert :) Mine venter på varmer vær, tror jeg :)
    Klem på deg ;)

    Mormor

    Thursday, May 8, 2014 at 11:47 UTC

    • Ja det ser jo ud som epleblomster, Mormor. Måske er det “Sargent’s Apple” – det er en eplesort med bittesmå epler og mange blomster! :)
      Klem til dig, – jeg er tilbage! :)

      Donald

      Sunday, May 11, 2014 at 19:06 UTC

  2. Hvor er det smukt at se, så tæt blomsterne sidder! Der skulle være pollen nok til mange, mange humlebier :-)

    Madame

    Thursday, May 8, 2014 at 12:05 UTC

    • @Madame – Ja, det er smukt! Det flor vil jeg ikke glemme de første mange måneder :)

      Donald

      Sunday, May 11, 2014 at 19:07 UTC

  3. Naturen er overvældende – her er et godt eksempel på det.

    Jørgen

    Thursday, May 8, 2014 at 12:59 UTC

  4. Det bliver spændende at følge udviklingen og se, hvilken sort der eventuelt er tale om. I al fald kan der tages podekviste, og så får man helt samme smuktblomstrende sort i egen have, dersom ejer tillader, at man snupper et par årsskud i januar.

    Farmer

    Thursday, May 8, 2014 at 16:53 UTC

  5. Den er så smuk

    ilhja

    Thursday, May 8, 2014 at 18:51 UTC

  6. Sikke dog et blomsterflor – helt eventyragtigt. Held og lykke med høsten.

    Stegemüller

    Friday, May 9, 2014 at 6:31 UTC

  7. Nej, det er godt nok et sjældent syn med så mange blomster på et æbletræ – men flot!

    Ellen

    Saturday, May 10, 2014 at 19:55 UTC

    • Ellen, der må være nogle æbletræer, der ligesom Sargent’s Apple er opformeret fordi de egner sig som blomstrende vidundere :)

      Donald

      Sunday, May 11, 2014 at 20:14 UTC


Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 25 other followers