Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Madlavning

Forleden følte jeg mig som en strandet hval, oppustet, og tænkte at det måske var en meget god ide at lave mere salat. (Det var en god ide, efter et par dage vejede jeg 2.5 kg.mindre.) Jeg har altid salat på bordet, men som regel bare et supplement til en hovedret. (Nej jeg er ikke kannibal).

Jeg syntes ikke jeg havde noget, men opdagede heldigvis at jeg huskede forkert (jeg vil nødig indrømme det, men korttidshukommelsen er ikke blevet bedre. På den anden side kunne jeg også være distræt i mine unge dage – det må vi have til debat snart!)

Så det endte med flg.:
Småtskåret blegsilleri
Snittet Romaine salathovede
Agurketern
En snittet kogt kartoffel (der måtte gerne være 3!)
Rosiner
Olie-citron dressing

Den grønne farve var virkelig appetitlig

Den grønne farve var virkelig appetitlig

Og hvad der ikke er med på billedet: lidt bulgur og meget få pasta-skruer, men det så ikke så pænt ud, så de kom ikke med på billedet! :)

Kommentarer?

Written by Donald

Wednesday, March 19, 2014 at 11:39 UTC

Posted in Uncategorized

Tagged with

13 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Estetikk i matfotografering er viktig.
    Men salat kan man spise mye av og samtidig få det bedre.
    Klem på deg :)

    Mormor

    Wednesday, March 19, 2014 at 11:44 UTC

    • Jeg har forstået at fotograferne til ALT-for-Damerne lakerede maden på billederne for at få glans og dybe farver! De skulle bare vide hvordan vi andre kan lave lækker mad og lækre billeder uden kunstige fiduser!
      Klem på dig! :)

      Donald

      Wednesday, March 19, 2014 at 11:48 UTC

      • De har noe å lære av deg.
        Kanskje du skulle gi dem et kursus?
        Klem på deg .)

        Mormor

        Wednesday, March 19, 2014 at 11:52 UTC

  2. Det ser meget lækkert og sundt ud. Lige min stil – også din smukke glasskål, som jeg har tallerknerne til :-)

    Madame

    Wednesday, March 19, 2014 at 12:09 UTC

    • @Madame: Ja jeg syntes også det så pænt ud :)

      Donald

      Wednesday, March 19, 2014 at 19:20 UTC

  3. Hvor ser det lækkert ud! Og så er det sundt og nemt at lave. Som jeg lige har skrevet på min egen blog: http://stegemueller.dk/blog/bolognese-og-diverse/ er det vigtigt med egenomsorg i relation til bl.a. mad. Man bliver i godt humør af at få noget godt at spise. Og når det så, som i dit tilfælde, er så flot, bliver det endnu bedre.

    Stegemüller

    Wednesday, March 19, 2014 at 13:39 UTC

    • Ja, denne her salat er nem at lave, Stegemüller. Jeg ville ønske at det også ville lykkes med coleslaw, som jeg prøvede at lave i løbet af vinteren. I gamle dage, da Malte var lille, lavede jeg revet rødkål, gulerødder, æbler, med rosiner og citronsaft og lidt olie (og en lille smule sukker) men coleslaw som de lavede den på RUC med en form for hvid yoghurt eller flødedressing er ikke lykkedes for mig (den var dog spiselig, må jeg understrege).

      Donald

      Wednesday, March 19, 2014 at 19:24 UTC

  4. Det er jo glimrende, hvis det får en til at føle sig godt tilpas. Der er bare det ved det, jeg meget hurtigt bliver meget sulten, hvis jeg prøver på at bilde mig selv ind, at det er et måltid. Jeg vil tro, at det forholder sig med det som med så meget andet: Hvad der er godt for den ene, er ikke nødvendigvis godt for den anden.

    Rasmine

    Wednesday, March 19, 2014 at 18:45 UTC

    • @Rasmine! Ud over den salat spiste jeg bagefter vindruer, nødder, et par skiver knækbrød med ost og senere på aftenen lidt chokolade; jeg tror man føler sig mæt ved at spise små flere, små portioner af forskellige ting. Iøvrigt kan man også få en mæthedsfornemmelse ved at drikke noget. Jeg vil tro at den nyeste forsknings resultater om at man faktisk føler sult, hvis man er af den runde type, har noget på sig, jeg føler ofte sult selv om jeg kan regne ud at jeg har fået rigeligt mad – men det går hurtigt over, især hvis man drikker lidt vand (eller noget andet). I gamle dage røg jeg cigaretter når jeg var sulten udenfor måltiderne! :)

      Donald

      Wednesday, March 19, 2014 at 19:27 UTC

      • Det lyder meget tidskrævende :-(

        Rasmine

        Thursday, March 20, 2014 at 0:58 UTC

        • @Rasmine, tidskrævende! Ja! jeg synes heller aldrig der er tid nok :( På den anden side kan man gumle vindruer, mens man ser TV eller sågar mens man tænker over, hvad man vil skrive i den næste mail! :)

          Donald

          Thursday, March 20, 2014 at 6:42 UTC

  5. Det lyder som en god illustration af at man taber sig hvis man forbrænder flere kalorier end man indtager!

    Jørgen

    Thursday, March 20, 2014 at 19:15 UTC

    • Tak, Jørgen! Det smager altså også godt :)

      Donald

      Thursday, March 20, 2014 at 19:53 UTC


Comments are closed.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.