Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Solskin så jeg kan se helligdagene

Nej det er ikke Julen, som jeg kan se.

Helligdage betyder pletter, hvor man ikke fik malet. En helligdag er en plet, hvor penselføreren ikke fik malet sidste gang. Han lavede ikke noget => en helligdag.

Solen skinner ind i stuen og det skal udnyttes. I normalt vejr kan jeg ikke se støv og helligdage, så det føles som at male uden sikkerhedsnet. Joda, jeg brugte to stærke lamper sidste gang, men lige meget hjalp det. Iøvrigt hænger det nok også sammen med at farven er nøjagtig den samme – så pletterne skriger ikke ud “han glemte mig!”

Her er et par forsøg på at fange solskins-stemningen, med en tanke til Nordnorge:

Solen står lavt, 5-6 grader over horisonten, klokken er 9:30

Solen står lavt, 5-6 grader over horisonten, klokken er 9:30

Sol i stuen - nemt at se helligdage når man maler

Sol i stuen – nemt at se helligdage når man maler (men billedet her viser ikke helligdage, det viser solskin)

Igang! Farvel, blog!

Written by Donald

Thursday, December 12, 2013 at 9:34 UTC

Posted in Brok

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lette etter helligdagene dine. Så ikke noen. Må jeg bytte briller?
    Klem på deg :)

    Mormor

    Thursday, December 12, 2013 at 9:40 UTC

    • Nå så måtte jeg lige rette billedtexten, Mormor – billedet forestiller IKKE helligdage :)
      Og i øvrigt er de andre helligdage, som jeg skriver om, ikke særlig nemme at få øje på – billede kommer senere.

      Klem på dig :)

      Donald

      Thursday, December 12, 2013 at 10:02 UTC

  2. Dejlige billeder, Donald – det er ikke meget lys, vi har lige for tiden, selv om solen har været fremme i dag. Jeg har lige set solen gå ned over slotssøen i Hillerød.

    Madame

    Thursday, December 12, 2013 at 15:50 UTC

    • @Madame: Godt at du kom ud – jeg nåede både mere husarbejde og at komme ud lige inden solnedgang :)

      Donald

      Thursday, December 12, 2013 at 20:19 UTC

  3. Det var en ny måde at bruge betegnelsen helligdage på.

    Jørgen

    Friday, December 13, 2013 at 12:36 UTC


Comments are closed.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.