Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Mæææ-æææ øh

Faar i gryden på Heatherhill

Faar i gryden på Heatherhill

Det er et af de billeder, som jeg ikke synes fungerer særlig godt i blogg-størrelse, fordi dybden mangler. Der er en form for “farveperspektiv” i nuancerne, som først kommer til deres ret i fuld størrelse.

Fårene lader sig ikke mærke med at der er nogle tobenede

Fårene lader sig ikke mærke med at der er nogle tobenede

Håber du har en god dag!

Written by Donald

Monday, July 22, 2013 at 8:56 UTC

Posted in Blogosofi

12 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. det kommer nok an på skærmen … på min store skærm er dybden der faktisk – på den bærbare er billedet helt fladt …

    klaus johansen

    Monday, July 22, 2013 at 9:29 UTC

    • Det glæder mig at man kan se dybden på den store skærm, Klaus.
      Jeg mener det er den effekt, man kalder “farveperspektiv”, der forudsætter subtile nuancer indenfor samme område.

      Donald

      Monday, July 22, 2013 at 12:08 UTC

  2. Helt greit på stor skjerm.
    Bææææææ :)
    Klem på deg :)

    Mormor

    Monday, July 22, 2013 at 10:14 UTC

    • Det var godt at høre Mormor!
      Klem på dig! :)

      Donald

      Monday, July 22, 2013 at 12:08 UTC

  3. Fine bilder uansett! Bilder med sauer på er det alltid noe fredelig over!
    -Margit-

    Margit Lyngmo

    Monday, July 22, 2013 at 10:17 UTC

    • Ja, er der ikke, Margit? Men jeg har hørt at de får, som går her, er meget fredelige og altså specielt glade for turister. Det er ikke alle får, som er glade for mennesker, sagde fåre-mannen, som iøvrigt skulle til Grønland for at tjene penge med geologiske undersøgelser!

      Donald

      Monday, July 22, 2013 at 12:09 UTC

  4. På min skærm er billederne bedst i stor størrelse – og de gør sig meget godt.
    Jeg har en god dag i dag. Den er rigeligt varm til mig, men det er stille. Om lidt skal jeg til stranden med børnebørnene og have kølet tæerne en smule. Haven lider under vandmangel.

    Jørgen

    Monday, July 22, 2013 at 10:37 UTC

    • Sådan er det også her, Jørgen. Det lyder som om det bliver en dejlig dag, med vand og børn – det kan kun blive sjovt!
      Haven må klare sig her – jorden er hård, men der er stadig vand dybere nede.

      Donald

      Monday, July 22, 2013 at 12:11 UTC

  5. Selv om billederne er smukkere i fuld størrelse, er de meget flotte og giver et fint indtryk af Heatherhill.

    Madame

    Monday, July 22, 2013 at 12:51 UTC

    • Det glæder mig, Madame – for mig er kunsten at finde nye motiver på gamle steder, og Heatherhill er fuld af indtryk :)

      Donald

      Monday, July 22, 2013 at 14:13 UTC

  6. Det er fine billeder, især når man sætter dem op i stor størrelse, der mangler de ikke dybde.

    Jeg skulle have været til Orø, men det er desværre blevet aflyst, og det er jeg lidt trist over. Alligevel har det været en fin dag. I morgen tror jeg, at jeg vil gå ned i friluftsbadet og køle lidt af, og se på børnene, der leger.

    Stegemüller

    Monday, July 22, 2013 at 19:34 UTC

    • Tak Stegemüller! Jeg er da ked af at høre du ikke kom til Orø, men mon ikke der er noget andet man kan lave tirsdag-ons-torsdag? Jeg vil (nu hvor jeg er færdig med noget blad-arbejde) se om jeg kan få malet 2 vægge og gået et par lange, gode ture. Jeg har hørt at der er mange steder i København hvor udendørslivet trives, der skulle være musik hist og her.

      Donald

      Monday, July 22, 2013 at 22:47 UTC


Comments are closed.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 29 other followers