Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Fiskehejren fløj ud af billedet for 15 sekunder siden …

Efter at være cyklet hele vejen ad Tipvognsstien fandt jeg stien ned til åbrinken – sidste år var den ikke markeret, men nu er det tydeligt, hvor man må gå mellem parcellerne.

Man skulle tro man havde lært det, når gæssene lige var blevet fornærmede og var fløjet - men de to fiskehejrer 10 meter væk fik lettet inden jeg nåede at tage dette billede af Holbro Å

Holbro Å den anden vej modstrøms - mod syd, man kan skimte cementmandens gule silo i det fjerne - et gåsepar lettede og fløj ud af billedet!

Gæssene fra før landede, hvor de ikke kunne se mig, og jeg sneg mig om bag en busk og fik et billede

Men da de så kamera-øjet begyndte de at skræppe op! Jeg lod dem skræppe et stykke tid, så lod jeg dem få fred. De holdt faktisk op med at skræppe, da jeg gik.

Kommentarer

Written by Donald

Tuesday, April 24, 2012 at 18:06 UTC

Posted in Carpe Diem

13 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Den lille gule oppe til høyre i det første bildet, er det cementmandens bygning??
    Eller er de to gjess flott da. Ha en god kveld :-)

    mormor

    Tuesday, April 24, 2012 at 18:09 UTC

    • Ja Mormor, det er den gule “tønde”, som er Cementmandens bygning. Det er jo ikke en bygning for mennesker men for cement-pulver :) (Den gule plet er på det midterste billede, jeg gætter det var det du mente.)

      Donald

      Tuesday, April 24, 2012 at 18:43 UTC

      • Blingser sideveis noen ganger :lol:
        Hvor mange feilsyn jeg hadde i går, tør jeg nesten ikke tenke på.
        Får gå sin skjeve gang :-)
        Vakker dag og pass ryggen og resten :-)

        mormor

        Wednesday, April 25, 2012 at 5:10 UTC

  2. Hvor er det dejlige billeder, men koldt ser det ud…har hørt om gæs på motorvejene i de seneste dage…hav en dejlig onsdag

    lavendels

    Wednesday, April 25, 2012 at 6:00 UTC

    • Det er ikke specielt koldt, foråret holder bare pause, Lavendels-Lone :)

      Hov jeg glemte at spørge om gæssene på motorvejene var stegte eller grillede?

      Donald

      Wednesday, April 25, 2012 at 11:47 UTC

  3. Dejlige billeder fra den smukke natur i nærheden af, hvor du bor.

    Madame

    Wednesday, April 25, 2012 at 8:09 UTC

    • Holbro Å kunne blive til et sted, som er en travetur værd, men foreløbig er stien ikke den bedste eller lettest tilgængelige – jeg tror endda at den er “blind”, men nu får vi se en anden dag, hvor jeg kommer tidligere afsted :)

      Donald

      Wednesday, April 25, 2012 at 11:49 UTC

  4. Jamen dog, jeg må skyndsomst sende et billede. ;-)

    AagePK

    Wednesday, April 25, 2012 at 9:08 UTC

    • Jamen det skal du da endelig gøre, AagePK! Jeg har nok at gøre med at passe fugningen og familien etc.

      Donald

      Wednesday, April 25, 2012 at 11:50 UTC

  5. Det var en tittel jeg kunne kjenne meg igjen i, – og det til tross for at det er langt mellom fiskehegrene på våre kanter.

    livetleker

    Wednesday, April 25, 2012 at 17:16 UTC

    • Fiskehejren har fundet en måde at acceptere menneskene og der er mange hejrer i København – du kan se nogle billeder af en mand som kan tale med fiskehejrerne her – http://dax2.files.wordpress.com/2009/02/a90214-fiskehejren-m-3482.jpg

      Hejrerne tør godt være nær ved mennesker fordi de åbenbart har lært at mennesker er langsomme, men holder dog stadig så stor afstand, at man ikke kan klappe dem – med mindre man giver dem tørret fisk :)

      Hejrerne har fået mange kyllinger (eller “børn”) og antallet af fiskehejrer er steget meget på blot 15 år, Hege – måske kommer de til Frederiksstad, hvis der er fisk i vandløbene :)

      Donald

      Wednesday, April 25, 2012 at 18:28 UTC

      • I Tyskland bander man en del over “Millionfuglene”s svindende skyhed: millionfugle kaldes de, fordi de nu har opdaget, at mange haveejere har sat de ofte meget dyre koi-karper ud i de mange smådamme og tror, at det er for deres skyld. I en haveudsendelse så man, hvorledes en hejre slog ned og snuppede en mellemmad, mens haveejeren fortvivlet råbte: “Der røg igen for 1000€ (udtales æv-ro, der er ikke noget “øj” over den!) ;-)

        AagePK

        Wednesday, April 25, 2012 at 19:41 UTC

      • Ja, AagePK, det har vi også oplevet her i området, fiskehejrerne forstår ikke at fiskene i fiskedamme er til pynt og ikke yngler så hurtigt at det kan betale sig at æde dem!

        Men fiskehejrerne slår sig ned i alle vandløb, også midt inde i Frederiksværk, hvor der er en extra kanal i forbindelse med en gammel vandmøllesluse, et smukt vandløb hvor der egentlig ikke er plads til at flyve, men de ved godt at der ikke er nogen rovfugle og at menneskene ikke gør noget. Hvordan skulle de dog kunne forstå at en fiskedam i en have ikke er omfattet af fisketegnet?

        Donald

        Thursday, April 26, 2012 at 8:36 UTC


Comments are closed.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.