Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

At bo på en å-vej

Fra ejendommen med historie tilbage til 1788 til en nybygget ejendom, beliggende i et gammelt engdrag ovenpå fødelinierne til Askemose Å – vejen er netop nu blevet døbt Å-vej! Så køberen må da være forberedt skulle man tro. Når bare der er drænet ordentligt og det holdes vedlige, så går det endda (men det er netop vedligeholdelsen, som er et problem). Der er 3 enheder i langhuset og den ene er allerede solgt. Da jeg spurgte en bekendt hvordan det nu kunne være, var svaret at det måtte være fordi det var “tæt på offentlig transport (Station og bus), børnehave, skole, pensionist-boliger, sundhedscenter, købmand, post og hovedtrafikåre”. Så jeg besluttede at se efter på boligsiden.dk, hvad ejendomsmægleren skriver om disse boliger.

For at undgå copyright infringement har jeg byttet ejendomsmæglerens billede ud med mit eget :)

Boligareal	90 m²        Kontantpris	1.650.000
Kælderareal	0 m²          Udbetaling	   85.000
Grundareal	320 m²            Brutto	    9.477
Garageareal	0 m²               Netto	    8.828
Carportareal	0 m²
Antal vær.	3
Antal plan	1
Byggeår	2012

Pænt og nydeligt byggeri som står indflytningsklar den 1 april 2012. Materialevalget er af god kvalitet og alle udenomsarealer bliver også færdiggjort. Der bliver lavet fælles parkering samt fælles teknikrum, hvor jordvarmeanlæg findes. Byggeriet er fremtidssikret med absolut lavenergi med meget meget lave forbrugsudgifter. Man har helt sin egen lille have med terrasse og der er kort afstand til togstation (50 m), skole (350 m) og indkøb (900 m). Med kun 5 km til den dejlige sandstrand i Tisvildeleje er der mange muligheder for en badetur eller nyde en fantastisk solnedgang.

Indretning:

- Klinker og gulvvarme overalt

- Lavenergi hus med kun ca. kr. 5-7.000 til varmeforbrug

- Bryggers med skabe, vask og plads til vaskesøjle

- Lys entré med garderobeplads

- Flot og godt indrettet badeværelse med bruseniche og gulvvarme

- 2 gode og rummelige værelser

- Stort lyst køkken/alrum/stue i åben forbindelse og udgang til haven/terrassen

Godt kvalitetsbyggeri i absolut lavenergiklasse og meget billige forbrugsudgifter…. Velkommen !

Kommentarer

Written by Donald

Tuesday, March 20, 2012 at 12:21 UTC

Posted in Byggeri

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeg kan se at der går nogen tid førend oplysninger om handel ligger på Boligsiden.dk.

    http://www.boligsiden.dk/by/vejby/vej/askemose+aavej/bolig/

    //Danmarks mest besøgte boligsite// boligsiden.dk – der er ejet og drevet af Boligsiden A/S – er Danmarks mest besøgte boligsite.

    Jeg troede det var boligministeriet, som ejede boligsiden.dk.

    Donald

    Tuesday, March 20, 2012 at 12:28 UTC

  2. At dømme ud fra billedet ville jeg tro, at man ved skybrud kan få vandskader i fundamentet og i værste fald vil gulvet blive skubbet op af vand nedefra, sådan som min nabo har oplevet det fordi de har bygget et hus (dog kun værkstedshus, men med 90cm fundament) for tæt på en skråning.

    migsæl

    Tuesday, March 20, 2012 at 13:41 UTC

  3. På Valby Langgade kan man få ejerlejligheder billigere, med samme årlige varmeudgift, og afstand til tog og bus. Minus risiko for våde fødder. Hvis ikke der er trykaflastende drænrør under huset kan de jo risikere, at huset hæver sig fra grunden, som migsæl er inde på.
    Hvornår må man egentlig anprise et nyt hus som “lavenergi-hus”: er der garanti? Og hvilken temperatur taler vi om, over eller under 21 grader C?

    AagePK

    Tuesday, March 20, 2012 at 15:49 UTC

    • “migsæl” var såmænd Mig Selv, der prøvede kommentarsystemet endnu en gang for at se, hvor slemt det er, og jeg havnede strax i spam-filteret, så der noget i WordPress social software, som er ændret ret så radikalt.

      Jeg vil tro at de, der flytter til Vejby Stationsbyggeri, ikke har lyst til at bo i København. Måske køber de, fordi det er en lille, rar pensionistbolig, som ikke kræver vedligeholdelse, måske er det fordi de synes at der ser pænt ud – eller kan komme til at se pænt ud. Måske har de aldrig hørt om kommunens problemer med vand når der er skybrud. Både i Ramløse og i Ørby er der bygget på våde grunde, hvilket som du skriver kan være OK, hvis dræning og regnopsamlende reservoirer er i orden, men det er den bare ikke.

      Da jeg var i Berlin viste min kusine store grønne anlæg flere steder i omegnen, der var “opsamling af regnvand”. Det er jo klart at Berlinerne har mere check på den slags, for ordet Berlin kommer formentlig af “bebyggelse på sumpet område”.

      Jeg hørte i går aftes fra trafik- og teknik-udvalget i kommunen at der var 1200 pendlere i Gribskov Kommune – kun. D.v.s. at det ikke er “os i kommunen her” som danner kø på motortrafikvejen fra Hillerød. Jeg husker en morgen for 8 år siden, hvor jeg skulle til Frederiksberg/København og tog afsted vistnok 6:15 og ikke var derinde før kl.9. Jeg havde regnet med at være der før 8 så jeg kunne sætte op og gøre klar til kursus. Jeg sad fast i en kø mellem Hillerød og Allerød, og nu gætter jeg selvfølgelig at det har været p.g.a. en trafikulykke, men dengang havde jeg ikke gennemkørt den strækning i nogle år, så jeg vidste ikke om det ville være bedre at vende om (som mange gjorde). Det ærgrer mig stadig, at folk troede at jeg havde sovet over mig. I dag ville jeg have taget en mobiltelefon og sendt en SMS samtidig med, at jeg tog afsted!

      Hvor er der i det hele taget mange ting, som man kan ærgre sig over, hvis man kommer i gang.

      Donald

      Tuesday, March 20, 2012 at 20:45 UTC

  4. Lest :-)
    Ha en fin dag :-9

    mormor

    Tuesday, March 20, 2012 at 16:29 UTC


Comments are closed.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 28 other followers