Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

De dødes fest

Under huden - hvad er det

Vi bruger metaforer, når vi mangler ord.

Hun forstår at hans følelser er i bevægelse

Vi har en fornemmelse af de mennesker, vi har eller har haft berøring med. Den fornemmelse ophører ikke, når de standser deres hjerte.

Han bliver tydeligt berørt

Catalina ved godt, at der er kamera på. Hun prøver at leve op til situationen uden at mase på ved at sige mange ting. Hun lader TV-journalisten have sine følelser.

Han er naturligvis bevidst om kameraet, det er ham, der er TV-journalist, men han prøver at gå så langt, som situationen gør det muligt, og han prøver af et godt hjerte

-- --- --

Undskyld, Stefan Gates, hvis det er lidt tilfældige klip, som kom med her. Jeg håber de repræsenterer lidt af udsendelsens essens

Kommentarer?

OBS! Kommentar systemet virker desværre ikke for almindelige brugere! Du kan evt. oprette en WordPress konto, men det burde ikke være nødvendigt – jeg vil følge op på det senere. Indtil da kan du sende gmail til donald.axel.

Written by Donald

Thursday, March 15, 2012 at 19:34 UTC

Posted in Carpe Diem

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Når vi læser et brev fra en afdød person, hører musik fra en svunden tid, læser en roman af Victor Hugo, hvad er det så for en slags kommunikation? Marxistisk kunst-teori har haft svært ved at forklare, hvordan fordums kunst kan påvirke mennesker af idag – formentlig fordi det hele skulle forklares ud fra teorien om, at mennesker “produceres” af omgivelserne? Og da kommer læsning fra en anden, fjern fortid ind som et forstyrrende element?

    Opdatering: Jeg skal forsøge at finde en mere præcis beskrivelse af hvorfor “beton-marxister” (inclusive Karl himself) havde det lidt svært med kunst – så vidt jeg erindrer er det noget med et menneskesyn, der uden at sige det explicit skelner mellem folk, der kan tænke selv og så de andre, hvis bevidsthed (og identitet?) skabes af de omgivelser og livsbetingelser, som de er bundet til.

    Evnen til at skabe nyt og evnen til at frigøre sig fra den “bevidsthed” strider jo (iflg.Marx) – imod opfattelsen af mennesket som et produkt af sin samtid.

    DubnoWalos

    Thursday, March 15, 2012 at 19:50 UTC

    • Ja undskyld, nu udgiver jeg mig for at være en helt anden. Det er måske ikke helt i tråd med indlægget, men jeg skal prøve kommentarsystemet.

      Maggie

      Thursday, March 15, 2012 at 19:55 UTC

  2. Hallo og god dag. Og nå er jeg på tastatur med verden igjen.
    Tror jeg :-)
    Ha en vakker dag og hos Cassandra i Bjørnehiet ligger en fin forklaring på hvordan man skal ordne det :-)

    mormor

    Friday, March 16, 2012 at 6:42 UTC

    • Jamen det var jo dejligt, Mormor! Jeg håber ikke, at WordPress snubler igen, for det kan være lidt frustrerende.

      Jeg skal gerne lese, hvad der står hos Cassandra i Bjørnehiet :)

      Donald

      Friday, March 16, 2012 at 10:31 UTC


Comments are closed.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 28 other followers