Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Livredning

Efter mange timers søvn og stræk, så føltes det som om kroppen var 20 år. Næsten. Fantastisk rar fornemmelse. Støvsugning på føltes som om det var en leg. Hastighedsrekord!

Denne vej, afsted!

Da solen skinnede, så var det målet at redde livet og konditionen ved at gå den bedste lange tur, der findes. De mange foto-glade kommentarer på bloggen er faktisk en væsentlig drivkraft ;-)

Det er ikke (meget) snyd at køre de første 8km i bil

Afgang fra parkeringspladsen - solen bag slørskyer og lidt trafik på stranden

Trods disen er der langt sigt, jeg tror det er Sjællands Odde længst tilhøjre

Under vand for 2 uger siden, eneste sted med store sten, jeg tænker Stone- nej Strandhenge

Zoom på fri hånd - 48x - virker kameraets digital-stabilisator? nogenlunde

Hvor er der langt, men jeg kan skimte livredderhuset!

Det er som at gå på jomfruelig jord

Godt gået

Hjemturen er altid kortere - man kan jo se Tisvildeleje Strandhotel herfra!

Tilbage lige efter solnedgang, man kan se lysprikken fra Hundested Fyr

Selv om solen har skinnet, er det stadig frost

Jeg kan faktisk ikke kende den fyr

Kommentarer:

Written by Donald

Monday, January 23, 2012 at 19:25 UTC

Posted in Carpe Diem

10 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. God tur Donald, og vel hjem

    Kamelrytterske

    Monday, January 23, 2012 at 19:41 UTC

    • Ja, det var en dejligt tur, Ragnhild!

      Donald

      Monday, January 23, 2012 at 22:30 UTC

  2. Når støvsugingen føles som en lek er kroppen klar for det meste!
    Og en tur i slik flott natur er helt perfekt :)

    Melusine

    Monday, January 23, 2012 at 19:43 UTC

    • Ja – og selv små forbedringer i hjemmet gør dagen lysere, Melusine. Den flotte natur er flad, og derved så er det himmelen, som gør det største indtryk.

      Kysten, med sand-klitter, skov, planter, fugle og dyr er dejlige omgivelser, når man vil motionere.

      Donald

      Monday, January 23, 2012 at 22:32 UTC

  3. Tak fordi du tog mig med på turen….. jeg blev næsten også yngre af billederne :-)

    fremilyset

    Monday, January 23, 2012 at 22:47 UTC

    • Selv tak, Marianne, vi må tage alderen med et gran salt, så at sige – man bliver ikke kønnere med årene, men der er heldigvis noget af skønheden som kommer indefra. For mig betyder det alt at få sovet nok, især hvis jeg er lidt sløj, så bliver jeg god igen :)

      Donald

      Tuesday, January 24, 2012 at 9:22 UTC

  4. Takk for turen.
    Jeg hadde en fin tur. Og smilte hele veien.
    Ha en god dag :-)

    mormor

    Tuesday, January 24, 2012 at 7:54 UTC

    • Selv takk, Mormor, det var en fornøyelse å ha dig med :)
      Det gør mig glad når folk kan lide billederne – Ha en god dag og gå en lille tur, hvis du kan <3

      Donald

      Tuesday, January 24, 2012 at 9:24 UTC

  5. “Hjælp, Hjælp!”
    “Undskyld, frøken, det er ikke min strand!”
    Hun gjorde ellers alt for at se sexet ud til Livredningsområde 6!

    AagePK

    Tuesday, January 24, 2012 at 9:11 UTC

    • Altså, ja, der er tydelige tegn på at pigerne godt kan lide livredderne, som er unge mennesker igang med en idræts-uddannelse. De får tilbudt jobbet for sommerperioden.

      De er meget rare og der er også piger, som får jobbet. De er om dagen i det lille livredderhus (også når det regner!) og om natten sover de i et nærliggende logi; de har en livredderjolle med påhængsmotor, og de tager temperatur på vand og luft 2-3 gange om dagen og checker at motoren kan starte. Om aftenen trækkes jollen op på stranden.

      Det minder mig om vores svømmelærer engang efter et “livredderdiplom” eller lign.: “Hvad skal I gøre, hvis en stor mand råber om hjælp ude, hvor I ikke kan bunde?”

      “…”
      “… øh … redde ham …”

      “I skal lade ham være, svøm ind mellem kysten og ham. Vent til han synker, og så kan i prøve at trække ham ind. I er så små at I vil blive trukket ned, hvis en stor mand er ved at drukne!”

      Donald

      Tuesday, January 24, 2012 at 9:29 UTC


Comments are closed.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 28 other followers