Tøm Papirkurven

… og se nu at få det sagt ordentligt

Mandagstema::Fargerikt

I vores nordiske udveksling af opmuntrende, smukke billeder foreslår Petunia (Bergen) følgende tema: Farverigt!

Dagen før dagen! Jeg håper ikke alle er for opptatt med forberedelser til morgendagen slik at dere ikke har tid til å være med på Mandagstema. Hva som skjer i morgen, lurer kanskje dere som ikke bor i Norge på… Jo, det er selveste 17. mai, Norges nasjonaldag!

En regnbue rummer alle farver og bruges som symbol på blandt andet ren natur, borgerrettigheder og accept af alle hudfarver, og i det hele taget for positive ting.

Denne regnbue er symbol på virksomhedens ønske om at være miljø-bevidst

Jeg har i knap 5 år siddet bag denne mur og arbejdet med vedligehold og udbygning af IT-system for ordre/lager/produktionsstyring, og især løn, kildeskat og bruttoskat (det måtte det ikke hedde!) samt debitor/kreditor, og iøvrigt været den man spurgte, når en computer gik ned. Der blev fremstillet kabelfremføringsmateriel, d.v.s. kabelstiger og andet grej, som bruges når ledninger ikke må ligge på gulvet og flyde. Galvanisering efter en meget moderne metode var ejerens stolthed; ved den metode blev luften ikke forurenet med syredampe og andet giftigt stads.

Det vigtigste ved en virksomhed af denne art er at beregne markedets omfang og sørge for at vide hvor meget konkurrenterne vil ofre for at overtage markedet.

Skriv en kommentar! Læs mere farverigt hos andre nordiske bloggister!

Written by Donald

Monday, May 16, 2011 at 12:02 UTC

Posted in Liv, Ord

11 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det er et fint billede til mandagstemaet, farverigt, og spændende at læse om dit job i firmaet. Ja, det vigtigste for firmaet er vel at vide, hvor meget konkurrenterne vil ofre for at overtage markedet :-)

    Madame

    Monday, May 16, 2011 at 12:58 UTC

    • Jeg glemte at skrive at det var fra sidst i 90 til sommeren 95. Jeg tror jeg fortæller lidt mere ved lejlighed. Eksisterer den mon endnu?

      Donald

      Monday, May 16, 2011 at 13:34 UTC

  2. Fint logo, specielt fordi det ikke er falsk reklame. Og herligt, at du har været med til støm til folket og ikke taget strøm på em ;-O

    Rimkogeren

    Monday, May 16, 2011 at 13:22 UTC

    • Ja, logoet og mange andre ting var faktisk ganske rørende gode, der var både idealisme og kreativitet i det foretagende, men udover det, var det en mærkelig blanding af alderdom og uløste problemer.

      Donald

      Monday, May 16, 2011 at 13:35 UTC

  3. Regnbågen är för mig ett bevis på att det finns en Gud, det var ju Han som satte upp den på himlen.

    anki-itte

    Monday, May 16, 2011 at 15:20 UTC

  4. Fint valg af logo, og spændende at du var med dengang i starten af EDB tidsalderen.. :-)

    Inge

    Monday, May 16, 2011 at 17:16 UTC

    • Tak Inge – jeg var faktisk med fra 1983, hvor man fik de første PC’er, og inden da var der jo de små hjemmecomputere, som var en glimrende indledning til programmeringssprogenes mekanismer.

      Donald

      Monday, May 16, 2011 at 17:49 UTC

  5. Et flott valg på temate og en god tekst!
    Min far har holdt på med data siden tidenes morgen. På den tiden var det få som kunne data her i landet og min far måtte ofte på reise for å hjelpe folk i gang og jobben tok all hans tid! Derfor likte jeg ikke data og tok ikke i en datamskin før jeg var nesten 40 år… men jeg ser jo i ettertid; Det er mitt tap!!

    Petunia

    Monday, May 16, 2011 at 19:27 UTC

    • @Petunia: Det fascinerende ved computeren er først og fremmest evnen til kommunikation, og det har du jo taget til dig :)

      Jeg håber at du føler at du har indhentet det tapte :)

      Donald

      Monday, May 16, 2011 at 19:48 UTC

  6. Godt valg, Donald, og artig å lese om hva du har jobbet med. Jeg liker ideen om det miljøbevisste aspektet:)

    Melusine

    Wednesday, May 18, 2011 at 19:43 UTC


Comments are closed.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 25 other followers